در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان توسط دولت

    با تصویب در کمیسیون ماده پنج استان به تغییر کاربری ها برای تکمیل حلقه چهارم ترافیکی رینگ حفاظتی اصفهان کمک شده است که با اجرای آن مردم جهت تردد مجبور نخواهند بود وارد کلان شهر اصفهان شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد : زمین های طرح اقدام ملی مسکن دچار تغییر کاربری نبوده و معارضی برای آن وجود ندارد .

    در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی اصفهان ، علیرضا قاری قرآن مدیر کل راه وشهرسازی استان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد : در استان اصفهان ۴۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود شرایط ۲۰ هزار نفر از آنان احراز شود و از این تعداد نزدیک به ۱۲ هزار مسکن در شهر های جدید ساماندهی می شوند . دولت زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی را تامین کرده است و این زمین های دچار تغییر کاربری نبوده و معارضی برای آن وجود ندارد همچنین خدمات تفکیکی و زیر ساخت های خدماتی نیز ارائه خواهد شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اجرای رینگ حفاظتی اصفهان عنوان کرد : با تصویب در کمیسیون ماده پنج استان به تغییر کاربری ها برای تکمیل حلقه چهارم ترافیکی رینگ حفاظتی اصفهان کمک شده است که با اجرای آن مردم جهت تردد مجبور نخواهند بود وارد کلان شهر اصفهان شوند . در صورت تفویض اختیار لازم به شوراها وشهرداری ها، می توانند با رعایت سازوکارهای قانونی ومناسب برای درآمد زائی از محدوده ها وحریم ها استفاده کنند .  

    قاری قرآن با بیان اینکه  عدم تخصیص اعتبار کافی به پروژه های راهسازی ، این بخش را با مشکلات زیادی روبرو کرده است گفت : استان اصفهان رتبه اول در دوبانده کردن راه ها را دارد که این موضوع می تواند نقش بسزائی در کاهش تصادفات داشته باشد، همچنین در برخی شهرها اجرای کمربندی در دستور کار قرار گرفته است و با تامین اعتبار مورد نیاز میتوان تمامی پروژه ها را بع مرحله ی شکوفایی رساند . 




    مطالب مرتبط

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    با توجه به‌ اینکه شهر اصفهان به پشتوانه ظرفیت های تاریخی ، اقتصادی و اجتماعی بر اساس مصوبه ۱۳۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تحت عنوان «اتخاذ رویکرد نوین در تهیه طرح های جامع شهری» از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت کشور برای تهیه برنامه ...

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    نظرات کاربران