در حال بارگذاری ...
  • الحاق اراضی ۳۴۰ هکتاری به کرمانشاه به‌منظور تامین مسکن و جبران کمبود خدمات

    طرح الحاق اراضی ۳۴۰ هکتاری کرمانشاه به منظور تامین مسکن و کمبود خدمات ، دیگر دستور کار دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بود که با توجه به نیاز به تامین مسکن و توجیه‌پذیری طرح ، این الحاق ، مورد تائید قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، کلیات دو طرحِ مهم در استان‌های کرمانشاه و خوزستان را تصویب کرد .

    در دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری دو طرح مهم در استان‌های کرمانشاه و خوزستان به تصویب رسید .

    طرح احیاء محور آیت‌آلله وحید بهبهانی از جمله طرح‌های مهم شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است که با رویکرد احیای بافت تاریخی تهیه شده و در دومین جلسه شورای‌‏عالی شهرسازی و معماری ایران مورد تایید اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید .

    در سال‌‏های گذشته املاک بسیاری در محور آیت‌آلله وحید بهبهانی واقع در بافت تاریخی شهرستان بهبهان ، تملک و تخریب شده و با توجه به تنزل ارزش‌‏های میراثی و سرمایه اجتماعی محدوده ، در این طرح سعی بر انجام طراحی متناسب به‌منظور احیای بافت تاریخی شده است . این طرح با همکاری مسئولان استانی ، مشاور طرح ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و ... تهیه و پس از تائید دستگاه‌های مختلف در شورای‌عالی شهرساز و معماری ایران به تصویب رسید .

    در این طرح ، توجه به مواردی همچون هویت و زمینه محدوده ، پایبندی به الگوی دانه‌بندی موجود ، تاکید بر اولویت کاربری‌‏های فرهنگی-گردشگری ، حفظ یکپارچگی و پیوستگی بافت، ترکیب متناسب فضاهای مکث‌پویا ، پیوند نشانه‏‌های تاریخی با رشته فضاهای شهری و بهره‌مندی از الگوی معماری موجود زمینه لازم برای احیای سرزندگی بافت موجود را فراهم کرده است ، طرحی که در عین پاسخگویی به نیازهای امروز شهر، ارزش‏‌های گذشته را به امید ساخت آینده بهتر به همراه دارد .

    الحاق اراضی ۳۴۰هکتاری به کرمانشاه

    طرح الحاق اراضی ۳۴۰ هکتاری کرمانشاه به منظور تامین مسکن و کمبود خدمات ، دیگر دستور کار دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بود که با توجه به نیاز به تامین مسکن و توجیه‌پذیری طرح ، این الحاق ، مورد تائید قرار گرفت .

    مواردی همچون قرارگیری در حوزه توسعه آتی شهر در طرح‌‏های فرادست ، امکان تامین خدمات مورد نیاز پهنه‏‌های پیرامونی در این اراضی، امکان تامین زیرساخت‌های شهری ، سازگاری کاربری با پهنه‏‌های پیرامونی و تعریف جمعیت‌پذیری متناسب این الحاق را توجیه‌پذیر می‌کند .




    مطالب مرتبط

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    نظرات کاربران