در حال بارگذاری ...
  • لزوم تسریع در صدور پروانه و پایان کار پروژه های مسکن مهر توسط شهرداری ها

    در رباط کریم و پیشوا تعاونی هایی که تسهیلات گرفته اند اما هنوز واحدهای مسکن مهر را تحویل نداده اند . تعداد این واحدها ۲۱۰۲ است که حتما اداره کل تعاون هر چه سریعتر باید گزارش خود را در این زمینه به دفتر فنی استانداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی ارائه و زمان بندی اتمام پروژه را اعلام کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هشتادمین جلسه شورای مسکن استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران وبه صورت ویدیو کنفرانس با سایر ادارت کل خدمات رسان و همچنین مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس و فرمانداران استان تهران برگزار شد .

    خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید اظهار داشت : از ۱۰۰۲۱۱ واحد مسکن مهر مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، ۹۷ درصد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    وی درباره سه درصد باقیمانده گفت : در حال حاضر از این ۳ درصد ۷۵۲ واحد در پیشوا در حال ساماندهی متقاضیان بوده که پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور ۶۰ درصد است . همچنین کار روی ۱۵۳۴ واحد در پروژه خود مالک و ۵۶۰ واحد پروژه وزارت دفاع در دست اجرا قرار دارد . کار در این پروژه ها سرعت گرفته و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. از ۳۱۸ هزار واحد سهم مسکن مهر استان تهران بیش از ۲۴۳هزار واحد یعنی قریب به ۸۰درصد افتتاح و تحویل شده است و ۲۰ درصد افتتاح نشده که به سرعت و با تمام قوا در شهرهای جدید پرند و پردیس در حال تکمیل و تحویل هستند.

    در این جلسه محبت خواه خطاب به اداره کل تعاون و عقب ماندگی در حوزه مسکن مهر گفت : در رباط کریم و پیشوا تعاونی هایی که تسهیلات گرفته اند اما هنوز واحدهای مسکن مهر را تحویل نداده اند . تعداد این واحدها ۲۱۰۲ است که حتما اداره کل تعاون هر چه سریعتر باید گزارش خود را در این زمینه به دفتر فنی استانداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی ارائه و زمان بندی اتمام پروژه را اعلام کند .

    محبت خواه همچنین در راستای صادر شدن سند برای ساکنان مسکن مهر به عنوان حق شهروندی ساکنان گفت : شهرداران شهرهای استان تهران نیز در صدور پروانه و تسریع در پایان کار اقدامات لازم را بعمل آورند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه درباره طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت : برنامه استان تهران در این طرح ۷۳۰۸۵ واحد مسکن است که شامل شهرهای جدید پرند ، پردیس ، هشتگرد ، ایوانکی و سایر شهرهای استان تهران می شود .

    وی افزود : بسیاری از پروژه ها در مراحل اجرایی قرار گرفته اند و بعضی از پروژه ها نیز در مرحله عقد قرارداد هستند که برآورد قیمت ساخت توسط شهر جدید پردیس و بنیاد مسکن آماده شده و برای تصمیم گیری نهایی در شورای فنی استانداری تهران در هفته آتی به جمع بندی نهایی خواهیم رسید . پروژه های طرح های اقدام ملی مسکن در شهرهای پاکدشت ، ورامین ، پیشوا ، قرچک ، دماوند ، فیروزکوه ، اسلامشهر ، رباط کریم و صفا دشت و در شهرهای جدید استان شامل پرند و پردیس با مجموع تقریبی ۶۶ هزار واحد در حال عملیاتی شدن است که به یاری خداوند منان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید .

    در این جلسه محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس خواست تا ضمن سرعت بخشیدن به پیگیری زیر ساخت ها و انشعابات در پردیس و پرند در تحویل مدارس نیز به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بکوشند.​




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    نظرات کاربران