در حال بارگذاری ...
  • تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات و نوسازی مسکن برای مشتریان خوش حساب مسکن مهر

    انبوه سازانی که تسهیلات دریافت می‌کنند در زمان ساخت برای پرداخت اقساط تنفس دارند . برخی از مسکن‌های مهر که نیاز به بازسازی یا تعمیرات دارد مشتریان خوش حساب بانک مسکن می‌توانند با خرید اوراق ، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد دریافت کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتبارات بانک مسکن گفت : مشتریان خوش حساب مسکن مهر می‌توانند ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای تعمیرات و نوسازی دریافت کنند .

    محمد حسن علمداری درباره افزایش تسهیلات به انبوه سازان گفت : با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید ، بانک مسکن تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داده است . انبوه سازان حرفه‌ای که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در شهر تهران ۲۵۰ میلیون تومان ، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۷۰ میلیون تومان وسایر انبوه سازان در شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان ، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۸۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند .

    وی ادامه داد : این تسهیلات به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است و انبوه سازان می‌توانند برای دریافت اقدام کنند.

    مدیر امور اعتبارات بانک مسکن با بیان اینکه این تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان قابل انتقال به خریدار است گفت : انبوه سازانی که تسهیلات دریافت می‌کنند در زمان ساخت برای پرداخت اقساط تنفس دارند . برخی از مسکن‌های مهر که نیاز به بازسازی یا تعمیرات دارد مشتریان خوش حساب بانک مسکن می‌توانند با خرید اوراق ، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد دریافت کنند .

    وی افزود : تسهیلات در بافت فرسوده در شهر تهران ۲۵۰ میلون تومان و سایر شهرها ۲۲۰ میلیون تومان شده است ، اما نرخ این تسهیلات در تهران تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان ۹ درصد و مابقی با کارمزد ۱۸ درصد محاسبه می‌شود . افرادی که به صورت انفرادی در بافت فرسوده اقدام به ساخت می‌کنند می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند . پرونده‌های تشکیل شده مشمول این افزایش تسهیلات می‌شوند و افرادی که تسهیلات دریافت کردند نیز می‌توانند با متمم تسهیلات افزایش تسهیلات را دریافت کنند .

    علمداری با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات صندوق پس انداز یکم نداریم گفت : تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شد مبنی بر اینکه افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند در اولویت دریافت تسهیلات با نرخ ۸ درصد در سایر بافت‌ها و ۶ درصد در بافت فرسوده قرار گیرند . به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تسهیلات در مسکن مهر پرداخت شده است .

    وی ادامه داد : بانک مسکن سامانه‌ای اینترنتی درخواست تسهیلات راه اندازی کرده است و متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست و بارگذاری مدارک خود کارهای تسهیلات را اینترنتی بدون مراجعه به بانک انجام دهند و امیدوارم سایر دستگاه‌ها در رابطه با امضا دیجیتال با بانک مسکن همکاری کند تا این روند ادامه یابد .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران