در حال بارگذاری ...
  • ثبت‌نام ۴۲۸۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های لار ، خنج ، گراش و اوز

    برای تحقق شعار سال ، هیج صنعتی در کشور به اندازه صنعت ساختمان نمی‌تواند موثر واقع شود ؛ از همین رو می‌توان اذعان داشت این صنعت ١٢٠ رشته را با خود به همراه دارد و بر همین اساس سرعت بخشیدن به این پروژه یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل می باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از ثبت‌نام چهار هزار و ۲۸۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های لار ، خنج ، گراش و اوز خبر داد و گفت : سهمیه تعیین‌شده برای این چهار شهرستان در طرح اقدام ملی مسکن ، هزار و ۸۶ واحد است .

    جلسه هم‌اندیشى طرح اقدام ملى مسکن شهرستان‌هاى لارستان ، خنج ، گراش و اوز با حضور باقری‌فرد ، مدیرکل راه و شهرسازى لارستان ، زمانی ، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، حسنی ، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، عباسی ، فرماندار خنج ، معاونان فرمانداری گراش و اوز ، شهرداران و روساى ادارات بنیاد مسکن ، راه و شهرسازى ، آبفا و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد .

    حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، هم‌افزایی در اقدامات پیش از شروع مراحل اجرایی و سنجش جوانب و نیازهای پروژه را از جمله اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و گفت : عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در چنین پروژه‌هایی در میانه راه موجبات بروز تعارضات اجتماعی خواهد شد که لازم است موانع و مشکلات پیش‌رو با هماهنگی و تشریک مساعی و تقسیم وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی مرتفع شود .

    باقری‌فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن ، طرح اقدام ملی تامین مسکن را در قالب احداث ٤٠٠ هزار واحد در سراسر کشور برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است ، افزود : برای تحقق شعار سال ، هیج صنعتی در کشور به اندازه صنعت ساختمان نمی‌تواند موثر واقع شود ؛ از همین رو می‌توان اذعان داشت این صنعت ١٢٠ رشته را با خود به همراه دارد و بر همین اساس سرعت بخشیدن به این پروژه یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل می باشد .

    وی تصریح کرد: طبق ضوابط و دستورالعمل‌های تعریف‌شده این طرح متقاضی‌محور بوده و برای دهک‌های ٤ تا ٧ تعریف شده است و تا زمانیکه که مراحل ثبت‌نام و پالایش آن به اتمام نرسد جهت تسریع در آن بایستی پیش‌نیاز و طراحی‌های لازم ، اقدامات مربوط به صدور پروانه ساختمانی و وظایف مربوط به نظام مهندسی در اینگونه جلسات و باهمت نهادهای مربوطه شروع شود . در حوزه استحفاظی این اداره‌کل سه هزار و ۸۰ متقاضی در مرحله اول و ١٢٠٠ واحد دیگر در مرحله دوم نام‌نویسی کردند که جمعاً چهار هزار و ۲۸۰ ثبت‌نام صورت گرفت که از این میان سهم لار ٤٨٦ ، خنج ٢٠٠ ، گراش ٢٠٠ و اوز نیز ٢٠٠ واحد می باشد .

    وی در بخش دیگر دستورکار جلسه که مربوط به تامین مسکن فرهنگیان بود اضافه کرد : توافق‌نامه مابین وزارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در سطح این دو وزارتخانه صورت گرفته است که طبق آن آموزش و پرورش بایستی زمین‌های مازاد در اختیار خود را با هر کاربری در اختیار ادارات کل قرار دهد که در جلسات کمیسیون ماده ٥ زمین‌ها معرفی تا مراحل تغییر کاربری آن به مسکونی طبق توافقات صورت گرفته انجام شود که از این فرصت موجود تعدادی از فرهنگیان عزیز و واجد شرایط نیز صاحب خانه شوند .

    باقری‌فرد همچنین در خصوص تعداد واحدهای مسکن فرهنگیان گفت : سهمیه اعلام‌شده طبق توافقات صورت گرفته در وزارت خانه بوده و بر این اساس از ٥٠١ واحدی که مجوز واگذاری آن به این اداره کل ابلاغ شده ٢٧٢ واحد به آموزش و پرورش لار ، ٩٣ واحد به آموزش و پرورش لامرد ،  ٣٤ واحد به آموزش و پرورش خنج  ،٥٠ واحد به آموزش و پرورش مهر و ٥٢ واحد به آموزش و پرورش گراش تعلق خواهد گرفت .

    در این نشست زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز به تشریح جزییات مربوط به ساخت پروژه اقدام ملی مسکن پرداخت و عنوان کرد : وظیفه ی مدیریت ساخت در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر به بنیاد مسکن محول شده و ساخت و ساز با فن آوری های نوین وحرفه ای و با نظارت ناظران عالیه در سطح کیفی مطلوبی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد . تسهیلات به متقاضیان در شهرهای مختلف متفاوت هست و وام بین ٧٠ تا ١٠٠ میلیون با بهره ١٨ درصد به عنوان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .

    زمانی با بیان اینکه : تاکنون از اداره کل راه و شهرسازی لارستان در لار ٢٠٠ ، گراش ١٢٨ ، لامرد ٩٠ ، اوز ٢٠٠ ، خنج ١٠٠ و گله دار ١٩٨ واحد تحویل گرفته ایم و بدلیل عدم پالایش صدردصدی ثبت نام شده ها و مشکلات پیش رو در کشور بدلیل کرونا فراخوان حضور متقاضیان برای تکمیل پرونده و واریز هزینه ها انجام نشده که در آینده ای نزدیک طبق پروتکل های اعلام شده این موضوع نیز انجام می گیرد . البته با وجود عدم صدور پروانه ساختمانی در بعضی از شهرها با اجازه ی شهرداران محترم پی کنی شروع شده و آرماتور و مصالح نیز در محل احداث پروژه تخلیه شده است .

    شایان ذکر است در این جلسه سایر مدعوین نیز به بیان اقدامات و موانع پیش رو پرداختند و مباحثی پیرامون آن مطرح شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران