در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر تا دو ماه آینده

    هم اکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است و عملا بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که در حال تکمیل آنها هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بهره برداری ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر تا دو ماه آتی خبر داده و گفته است : تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از واحدهایی که دارای پرونده حقوقی هستند و واحدهای فاقد متقاضی امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .

    بر اساس وعده‌ای که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته اعلام کرد ، امسال تا پایان سال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد و متقاضیان این واحدها بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان می‌توانند در واحدهای مسکونی مهر مستقر شده و زندگی کنند . البته تکمیل واحدهای مسکونی مهر شامل واحدهایی که دارای پرونده‌های حقوقی بوده و عملا تا معین شدن دستور قضایی و تعیین تکلیف در مورد آنها هرگونه عملیات ساختمانی برای آنها امکانپذیر نیست و همچنین واحدهای مسکونی که پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد دارند و از لیست مسکن مهر خارج شده‌اند ، نمی‌شود .  

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عضو کابینه دولت دوازدهم در تازه‌ترین اظهارنظر در خصوص مسکن مهر و ارایه آمار در این‌باره اعلام کرد : از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شد . از زمانی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تکمیل و تحویل مردم شد . هم اکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است و عملا بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که در حال تکمیل آنها هستیم .

    سازمان ملی زمین و مسکن که متولی احداث واحدهای مسکونی مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده است و بخشی از احداث واحدهای مسکونی مهر را در شهرها برعهده داشته است نسبت به تکمیل واحدهای مسکونی مهر ، گام های موثری برداشته است .

    در همین رابطه ، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفته است : سال گذشته ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر توسط این سازمان تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه بر اساس وعده‌ای که پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال دادند ، واحدهای مسکونی مهر در زمان مقرر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود ، افزود : اگرچه بحران کرونا ، روند تکمیل واحدها را با کندی مواجه کرد ، اما برنامه‌ریزی‌های به گونه‌ای است که امسال پرونده مسکن مهر بسته شود . حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر در حوزه مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن باقیمانده است که این واحدها حداکثر تا دو ماه دیگر تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد .

    نبیان یادآور شد : تعدادی واحدهای مسکونی مهر هستند که درگیری‌های حقوقی دارند بالطبع زمانیکه پرونده در مراجع قضایی است ، نمی‌توان در خصوص آنها اقدامی انجام داد . همچنین تعدادی از واحدهای مسکونی مهر هستند که فاقد متقاضی بوده که در مورد آنها در حال تصمیم‌گیری هستیم .

    وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای مسکونی مهر بدون متقاضی نیز اعلام کرد : موفق شدیم تعدادی از واحدهای مسکونی مهر را کاهش دهیم . هم اکنون بخشی از این واحدها به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده و کاهش یافته است . در تلاش هستیم تا واحدهای مسکونی مهر فاقد متقاضی را واگذار کنیم . واحدهای مسکونی فاقد متقاضی پیش تر ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده است که هم اکنون این رقم به دلیل واگذاری تعدادی از واحدها کاهش چشمگیری یافته است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران