در حال بارگذاری ...
  • احداث ۵۶۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب طرح اقدام ملی مسکن در قم

    بر اساس این طرح ، باید ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی در استان قم ایجاد کنیم که از این مقدار بیش از ده هزار ۶۱۵ واحد در اراضی سازمان ملی و مابقی در اراضی شرکت بازآفرینی قرار دارد . در بسیاری از پروژه‌ها پیشرفت کافی و لازم را داشته‌ایم اما همچنان ظرفیت خالی داریم و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت : ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی جدید در این اراضی ساخته خواهد شد .

    حسن صبوری با اشاره به طرح الحاق حدود ۱۳۳ هکتار از اراضی حریم شهر به محدوده شهری قم اظهار داشت : این طرح در سال گذشته مورد درخواست بود و به جهت این که این اقدام در راستای طرح اقدام ملی در استان انجام می‌شود این الحاق در دستور کار قرار گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان توضیحاتی درباره طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد : بر اساس این طرح ، باید ۱۳ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی در استان قم ایجاد کنیم که از این مقدار بیش از ده هزار ۶۱۵ واحد در اراضی سازمان ملی و مابقی در اراضی شرکت بازآفرینی قرار دارد . در بسیاری از پروژه‌ها پیشرفت کافی و لازم را داشته‌ایم اما همچنان ظرفیت خالی داریم و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه این اراضی به ۶۳ هکتار کاهش پیداکرده است ، افزود : بخشی از این اراضی در حریم سبز بلوار آیت‌الله بروجردی قرار داشت که از طرح خارج کردیم ، همچنین بخشی از اراضی در محدوده کوه نرداغی بود که از طرح خارج شدند . این ۶۳ هکتار جمعاً ۲۸.۳ هکتار مسکونی دارد که شامل ۹۴۵ قطعه مسکونی می‌شود و بر اساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۱۸ هزار و ۷۱۱ نفر در قالب ۵۶۰۰ واحد مسکونی در فازهای بعدی پروژه در آنجا اسکان داده شوند .

    وی ابراز کرد : این طرح در انتهای بلوک شهرک قدس قرار دارد که هم‌جوار ناحیه هفت منطقه چهار شهرداری قرار دارد ، این محدوده در ابتدا ۱۳۳ هکتار ذکرشده بود که به دلایلی به ۶۳ هکتار کاهش پیداکرده که از این اراضی ۵۴ هکتار مورد استفاده است . ۱۰درصد از این اراضی به شهرداری قم اختصاص پیدا خواهد کرد و این نهاد می‌تواند از محل صدور پروانه به درآمدهای مورد انتظار خود برسد .

    صبوری با تأکید بر اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این پروژه باید با دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد ، افزود : آماده‌سازی این سایت حدود ۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد . نقشه‌هایی که از این سایت تهیه خواهد شد به تأیید شرکت‌های برق، آب و گاز خواهد رسید و در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت .




    مطالب مرتبط

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم از احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی در سایت ۵۶۰ هکتاری این استان خبر داد . ...

    |

    نظرات کاربران