در حال بارگذاری ...
  • استفاده از ظرفیت میراگرها و جداسازها در ساختمان های بلند ، سازه های دریایی و پل ها

    میراگرها فنرهای بسیار بزرگی هستند که در سازه های ساختمانی استفاده می شوند و سرعت و شدت لرزش ها را کاهش می دهند . گفته می شود میراگرها در سازه های دریایی و ساختمان های بلند، کاربرد فراوانی دارند و موثر عمل می کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست ضرورت توسعه و ترویج استفاده از سیستم های جداساز لرزه ای و میراگرها به ویژه در ساختمان های بلند ، سازه های دریایی ، و پل ها ، برگزار شد .

    نشست دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حضور مدیرکل و کارشناسان آن دفتر و همچنین رییس دانشکده عمران دانشگاه امیرکبیر و دو شرکت استارتاپی وابسته به دانشگاه های تهران و امیرکبیر و مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی در ساختمان دادمان برگزار شد .

    حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت : در زلزله های رخداده در کشور از جمله زلزله های ایلام، خراسان شمالی ، کرمان و به ویژه زلزله آبان ۹۶ کرمانشاه در شرایط ایستایی سازه ، یکی از پارامترهای اصلی در تلفات جانی و مادی ، تخریب سازه ای و شکست میان قاب ها بود . رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان به ویژه در ساختمان های مهم، پایش می شود و در دستورکار بخش کنترل و نظارت عالیه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان قرار دارد .

    مانی فر بر ضرورت توسعه و ترویج استفاده از سیستم های جداساز لرزه ای و میراگرها خصوصا در ساختمان های بلند ، تاکید کرد .

    در این نشست ، در خصوص توجیه پذیری اقتصادی طرح بهسازی و تجهیز ساختمان ها به جداسازه ها و میراگرها نکاتی ارائه شد . بنا بر اعلام نمایندگان شرکت های استارتاپی حاضر در نشست ، سیستم های جداساز لرزه ای علاوه بر آنکه قابلیت احیای هزینه های اجرای جداساز لرزه در ساختمان را دارند از بروز هزینه های اضافی و هدر رفت سرمایه در طی عمر مفید سازه ها و ساختمان ها جلوگیری کرده و به طور قابل ملاحظه ای منفعت اقتصادی دارند .

    میراگرها فنرهای بسیار بزرگی هستند که در سازه های ساختمانی استفاده می شوند و سرعت و شدت لرزش ها را کاهش می دهند . گفته می شود میراگرها در سازه های دریایی  و ساختمان های بلند، کاربرد فراوانی دارند و موثر عمل می کنند .

    جداسازهای لرزه ای به منظور بهسازی راه ها و ساختمان ها در طراحی فوندانسیون و زیر طبقات اول ساختمان ها استفاده می شوند . این تکنولوژی در پل ها ، زیر عرشه و پایه های پل ، سازه های مخازن و فرودگاه ها کاربرد دارد . اجرای این روش بر افزایش ظرفیت ، مقاومت و شکل پذیری اجزای سازه ای اصلی موثر بوده و هیچ تاثیری در کاهش نیروهای زلزله و خسارات اعمال شده به اجزای غیرسازه ای ندارد . این روش فقط تاب آوری سازه مورد نظر را افزایش می دهد .

     




    مطالب مرتبط

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    نظرات کاربران