در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۳۰۰۰ حساب خانوار در طرح اقدام ملی مسکن

    بعد از پذیرش پروژه ها در این طرح و معرفی افراد واجد شرایط به بانک مسکن ، لازم است مدیریتهای شعب استانی ، مجموعهای از شعب در شهرها را به شکل ویژه برای انجام اقدات این طرح اختصاص دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت : تا کنون ۳ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور بعد از طی مراحل تایید صلاحیت موفق به افتتاح حساب شده اند .

    محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان این خبر اعلام کرد : متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بعد از ثبت نام اولیه و بررسی شرایط و صلاحیت آنها توسط وزارت راه و شهرسازی لازم است در بانک مسکن حساب مخصوص این طرح را افتتاح کنند تا نسبت به واریز آورده نقدی برای خانه دارشدن در این طرح اقدام لازم را انجام دهند . تا کنون ۳ هزار نفر در سراسر کشور بعد از طی مراحل تایید صلاحیت موفق به افتتاح حساب شده اند .

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن صبح امروز با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات بانک در طرح اقدام ملی در گردهمایی غیرحضوری مدیران ارشد بانک مسکن گفت : بانک مسکن مسئولیت تامین مالی ساخت و تکمیل ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را با برنامهریزی برای پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هر واحد مسکونی برعهده گرفته است . نرخ سود این تسهیلات فعلاً ۱۸ درصد تعیین شده و دوره مشارکت در ساخت به مدت ۲ سال و دوره فروش اقساطی نیز ۱۰ ساله تعیین شده است .

    علمداری با تاکید بر اینکه پروژههای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن مشتری محور است افزود : بعد از پذیرش پروژه ها در این طرح و معرفی افراد واجد شرایط به بانک مسکن ، لازم است مدیریتهای شعب استانی ، مجموعهای از شعب در شهرها را به شکل ویژه برای انجام اقدات این طرح اختصاص دهند .

    علمداری افزود : فعلاً از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی ، توافقات و توزیع استانی مربوط به ۱۰۵ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن به میزان سهمیه ۲۰ هزار فقره تسهیلات ، شرکت عمران شهرهای جدید به میزان سهمیه ۳۰ هزار فقره تسهیلات ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به میزان سهمیه ۲۵ هزار واحد و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن به میزان سهمیه ۳۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است . سال گذشته سیاستهای هدفمند  بانک مسکندر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن موجب استقبال شرکت های ساختمانی استفاده کننده از فناوری نوین از تسهیلات بانک مسکن شد . تعداد تسهیلات ساخت پرداختی به این گروه ۲۲۴ درصد رشد کرد در حالی که دریافت تسهیلات توسط سنتیسازها ۲۵ درصد کاهش داشت .

    علمداری اهداف حوزه اعتبارات بانک مسکن در سال ۹۹ را تامین مالی طرح اقدام ملی ،‌ افزایش منابع ارزان قیمت، حمایت از ساخت واحدهای مسکونی میان متراژ ، افزایش سقف تسهیلات و سقف تقسیط و همچنین افزایش حدود و اختیارات شعب استانی برای افزایش وصول مطالبات و حمایت بیشتر از مشتریان عنوان کرد.

    در ادامه این گردهمایی محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن نیز با ارایه گزارشی از عملکرد  بانک مسکن در سال گذشته گفت : بانک مسکن در حوزه جذب منابع موفق شد ۸۶ درصد اهداف سال ۹۸ را محقق کند . همچنین در سال گذشته قمیت تمام شده منابع در بانک مسکن نیز به میزان کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین ، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و… مشارکت داشته باشد .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    نظرات کاربران