در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۸۸ درصدی در اجرای پروژه صحن ، شبستان و ورودهای حرم حضرت معصومه (س)

    به گفته مشاور اجرایی ، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) این طرح در سه فاز تعریف و در حال اجرایی شدن است . فاز نخست که شامل کتابخانه بوده توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی به طور کامل اجرا و احداث شده و هم اکنون در حال بهره برداری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی روند توسعه حرم حضرت معصومه (س) را اعلام کرد و با یادآوری این مطلب که این طرح توسط سازمان مجری طراحی و تکمیل می شود از پیشرفت ۸۸ درصدی فاز دوم طرح که شامل صحن ، شبستان و یکسری از ورودی هاست خبر داد .

    طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) یکی از طرح‌هایی است که احداث و اجرای آن را سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برعهده دارد .

    به گفته مشاور اجرایی ، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) این طرح در سه فاز تعریف و در حال اجرایی شدن است . فاز نخست که شامل کتابخانه بوده توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی به طور کامل اجرا و احداث شده و هم اکنون در حال بهره برداری است .

    فاز دوم این طرح که شامل صحن ، شبستان و یکسری از ورودی ها و دسترسی هاست در حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخش عمده ای از هزینه ها به منظور تملک اراضی انجام شده است . پیش بینی می شود که اجرای این فاز با تملک دارایی ها ۵۵ میلیاردتومان تکمیل شده و به بهره برداری برسد . فاز سوم این طرح نیز که شامل تالارها، فضاها و کلاس های آموزشی است ، فعلا به دلیل محدودیت بودجه ای انجام پذیر نیست .

    بنا بر اعلام سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی، فاز نخست این طرح که شامل کتابخانه طرح است و در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده در ۱۲ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

    همچنین برای طرح توسعه حرم حضرت معصومه تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است . همچنین بر اساس اعلام مشاور طرح، یکی از ویژگی های اجرایی طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) استفاده از بتن سفید است . سقف های حرم حضرت معصومه شمسه با قالب بتنی است و تلفیقی از معماری ایرانی - اسلامی با مصالح مدرن و صنعتی است .

    محمدجعفر علیزاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در همین ارتباط گفته است : مطالعه و توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) در زیربنای ۵۰ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۴.۶ درصد در پایان سال مالی ۹۹ به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران