در حال بارگذاری ...
  • معرفی پروژه‌های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس

    با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن ، حجم زیادی از پروژه های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس معرفی می‌شوند تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آخرین روند پالایش ثبت نامی های مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن را اعلام و در خصوص ساز و کارهای ورود بخش مسکن به بازار سرمایه ، توضیحاتی را ارایه کرد .

    محمود محمودزاده در خصوص ساز و کارهای ورود بخش مسکن به بازار سرمایه و همچنین پالایش های مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ، به ارایه توضیح پرداخت .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، با یادآوری اینکه در مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن حدود ۵۳۰ نفر از طریق سامانه اینترنتی و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت‌نام کردند ، گفت: افرادی که در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از طریق پیامک ثبت نام کردند به محض مناسب شدن شرایط بهداشتی جامعه ، به آنها اعلام می‌شود تا مدارک خود را در سایت tem.mrud.ir  کامل کنند تا امکان پالایش آنها وجود داشته باشد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : افرادی که در مرحله دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام کردند که در حدود ۵۳۰ هزار نفر بودند پالایش اصلی آنها که موضوع فرم ج بوده تمام شده و ظرف چند روز آینده باقیمانده پالایش‌ها که شامل مالکیت سندی و ملکی است انجام می‌شود و به آن دسته از متقاضیان که پالایش آنها مثبت ارزیابی شود پیامکی ارسال خواهد شد تا برای تشکیل پرونده اقدام کنند .

    محمودزاده همچنین درباره حضور بخش مسکن در بازار سرمایه و امکان بهره‌مندی از این فضا برای فعالان بخش مسکن ، توضیح داد : در خصوص استفاده از بازار سرمایه و ورود بخش مسکن به بازار سرمایه ، با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تولید مسکن ، تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودهایی که وجود دارد ، پیش تر با سازمان بورس توافقاتی حاصل و پروژه هایی هماهنگ شد .

    وی ادامه داد : با توجه به اینکه برای ورود یکسری از شرکت های ساختمانی به صندوق زمین و مسکن مشکلات و موانع قانونی وجود داشت ، اصلاح آیین نامه قانون ساماندهی در مدار انجام قرار گرفت که اصلاحات قبلا به دولت ارسال شده بود. هم اکنون و تا این تاریخ اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن به تصویب کمیته‌های تخصصی دولت رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که در جلسات اصلی دولت و به زودی مصوب شود و قابلیت اجرایی یابد .

    محمودزاده گفت : با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن ، حجم زیادی از پروژه های تولید انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور از طریق بورس معرفی می‌شوند تا افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند . با این روش ، هم ارزش افزوده و هم سرمایه‌گذاری مطمئنی در بازار اقتصادی ایجاد می‌شود . از طریق بازار سرمایه برای تامین منابع مالی پروژه‌ها و موضوع تابلوی تخصصی مصالح ساختمانی توافقاتی انجام شده است که همه اینها با هدف سامان‌دهی بیشتر به این صنعت و امکان ورود سرمایه های خرد و متوسط به تولید موثر مسکن است که انتفاع مناسبی نیز برای صاحبان سرمایه داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

    |

    ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی و بررسی نیازهای قطعی نیل به هدف، این وزارتخانه در تمامی مراحل تدوین لایحه در دولت و بررسی کارشناسی در مجلس و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام (با هماهنگی دولت) حضور بسیار فعال و پویایی داشت .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    نظرات کاربران