در حال بارگذاری ...
  • تامین مالی ۷۳۸ میلیارد ریالی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با صکوک اجاره

    دارایی مبنای انتشار این اوراق ساختمان مرکزی محل فعالیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن است . این اوراق توسط نهاد واسط از این شرکت خریداری شده و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن (سهامی عام) به ارزش ۷۳۸,۵۰۰ میلیون ریال به منظور تامین مالی شرکت‌های تابعه صادر شد .

    سازمان بورس و اوراق بهادار ، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن (سهامی عام) را به ارزش ۷۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به منظور تامین مالی شرکت های تابعه صادر کرد .

    دارایی مبنای انتشار این اوراق ساختمان مرکزی محل فعالیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن است . این اوراق توسط نهاد واسط از این شرکت خریداری شده و سپس به صورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌شود .

    این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد . همچنین ، عرضه این اوراق در صورت دریافت مجوز انتشار ، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت .

    بر اساس این گزارش ، بانک مسکن ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است .

    لازم به ذکر است ، شرکت کارگزاری بانک مسکن ، عامل فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق است .




    مطالب مرتبط

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    نظرات کاربران