در حال بارگذاری ...
  • پالایش شروط ۵ گانه طرح اقدام ملی مسکن

    سابقه اخذ تسهیلات بانکی اعم از خرید مسکن ، مشارکت در ساخت و جعاله متقضیان مسکن ملی از بانک اخذ شده است . بدین معنا متقاضیانی که از این تسهیلات استفاده کرده باشند باید سند ارایه داشته باشند که این افراد خود به خود از واجدان شرایط دریافت مسکن ملی ریزش خواهند کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام پالایش شروط پنج‌گانه اقدام ملی مسکن گفت : دریافت مسکن ملی برای بانوان سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال بلامانع است .

    پروانه اصلانی در خصوص روند پالایش متقاضیان مسکن ملی که به شکل اینترنتی با ورود به سامانه tem.mrud.ir و یا به شکل پیامکی در دوران بحران کرونا ثبت نام کردند و همچنین میزان برنامه‌ریزی دولت در احداث مسکن ملی ، اعلام کرد : در ابتدا قرار بود طرح اقدام ملی مسکن احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار بدهد که ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده و ۳۰۰ هزار واحد آن در سایر بافت‌ها و برای اقشار کم درآمد و میان درآمدی باشد که به مرور این تعداد افزایش پیدا کرد .

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد : علاوه بر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دهک‌های ۴ تا ۷ که شامل اقشار میان‌درآمدی هستند ، احداث بیش از ۳۷۰ هزار واحد مسکونی در تفاهم با وزارتخانه‌های دیگر از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در حال انجام است . بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی ، متقاضیان استفاده کننده از برنامه‌های حمایتی دولت کسانی هستند که فرم ج آنها قرمز نشده باشد یعنی از هیچیک از امکانات و تسهیلات دولتی ، زمین دولتی و واحد مسکونی دولتی از سال ۵۷ به بعد استفاده نکرده باشند . همچنین ، از دیگر شروطی که مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که متقاضیان مسکن ملی سابقه مالکیت از سال ۸۴ را نداشته باشند یعنی  از تاریخ ۸۴ تاکنون ، نه ملکی داشته باشند و نه نقل و انتقالی انجام داده باشند .

    وی ادامه داد : برای بررسی موضوعات اعلام شده ، استعلام لازم از سابقه مالکیت متفاضیان مسکن ملی و افراد تحت تکفل آن ها از سازمان ثبت اسناد اخذ شده است که اینکار برای اولین بار در کشور رخ داده است . حتی در زمان مسکن مهر ، این استعلام برای همه متقاضیان اخذ نشده بود ، بلکه متقاضیان به شکل انفرادی خود به ارایه استعلام اقدام می کردند . سابقه اخذ تسهیلات بانکی اعم از خرید مسکن ، مشارکت در ساخت و جعاله متقضیان مسکن ملی از بانک اخذ شده است . بدین معنا متقاضیانی که از این تسهیلات استفاده کرده باشند باید سند ارایه داشته باشند که این افراد خود به خود از واجدان شرایط دریافت مسکن ملی ریزش خواهند کرد .

    اصلانی شرط تاهل را یکی از شروط مهم دریافت مسکن ملی عنوان کرد و گفت : افراد و متقاضیان مسکن ملی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشند . تنها شرط عدم تعادل شامل بانوانی است که بالای ۳۵ سال سن داشته باشند و سرپرست خانوار محسوب شوند .

    وی همچنین در خصوص سایر موارد اعتبارسنجی متقاضیان مسکن ملی ، اعلام کرد : از آنجاییکه تامین مالی برنامه اقدام ملی بخشی از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر توسط آورده متقاضیان انجام می شود ، افرادی که متقاضی دریافت وام هستند اعتبار سنجی آنها از سوی بانک انجام می شود . اگر در آن مرحله نتوانند مولفه های اعتبارسنجی بانک را پشت سر بگذارند ، قطعا نمی توانند تسهیلات دریافت کنند .

    اصلانی در عین حال اعلام کرد : چنانچه متقاضیانی باشند که اعلام کنند نیازی به تسهیلات بانکی ندارند و تمامی تسهیلات ساخت را به شکل آورده متقبل می شوند و در عین حال واجد شرایط شناخته شوند و شرایط لازم را داشته باشند واجد دریافت مسکن ملی و طی مراحل مانند سایر متقاضیان پذیرفته شده ، هستند .




    مطالب مرتبط

    مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین در شهر یاسوج و همکاری نامطلوب بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح است .

    |

    این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    نظرات کاربران