در حال بارگذاری ...
  • تعریف ۳۳ میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در شرق استان سمنان

    براساس برنامه‌ریزی‌ھای انجام‌شده ، دو پروژه زیرسازی و بھسازی شھرک بھشتی با مساحت ۱۶ هزار مترمربع و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و پارک پردیس بامساحت سه هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در ھفته دولت امسال به بھره‌برداری می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از تعریف ۳۳ میلیارد ریال طرح بازآفرینی در این منطقه خبر داد .

    امیر عمیدی با بیان اینکه در شرق استان سمنان ۶ پروژه بازآفرینی شھری با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال تعریف شده است ، گفت : پروژه آبرسانی در سکونتگاه غیررسمی "شھرک پردیس" شھرستان شاھرود که از سال گذشته اقدامات آن شروع شده است با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در حال انجام است و امید می‌رود در ھفته دولت ، عملیات اجرایی آن به پایان برسد .

    او افزود : با ھدف ساماندھی و توانمندسازی و با اشاره به اتمام پروژه توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی محلات "پردیس" و "شاه قلی" در سکونتگاه غیررسمی شھر شاھرود ، افزود : براساس برنامه‌ریزی‌ھای انجام‌شده ، دو پروژه زیرسازی و بھسازی شھرک بھشتی با مساحت ۱۶ هزار مترمربع و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و پارک پردیس بامساحت سه هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در ھفته دولت امسال به بھره‌برداری می‌رسد . این دو محله از سکونتگاه غیررسمی شھر شاھرود به شمار می‌روند و عملیات اجرایی آن‌ھا از سال گذشته آغاز شده است .

    مدیرکل راه و شھرسازی شرق استان سمنان (شاھرود) در رابطه با پروژه‌ھای در حال انجام در بافت تاریخی عنوان کرد : احیاء و نوسازی محله امامزاده شھر بسطام با مساحت ھزار مترمربع و اعتبار ۱/۸ میلیارد ریال و احیاء و نوسازی محله عمارت شھرستان میامی با اعتبار ۸۲۰ میلیون ریال از جمله پروزه‌ھای تعریف‌شده در حوزه بافت تاریخی در شرق استان سمنان است .

    او با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر پنج میلیارد ریال قیر به شھرھای شرق سمنان اختصاص یافت ، تصریح کرد : این سهمیه برای آسفالت معابر بافت فرسوده در شهرهای بسطام ،بیارجمند، کلاته خیج و مجن در اختیار شھرداری‌ھا قرار داده شده است .

    مدیرکل راه و شھرسازی شرق استان سمنان (شاھرود) با اشاره به استقبال مناسب ساکنان محلات ھدف از تسھیلات نوسازی در سال گذشته ، گفت : در سال گذشته ۸۰ متقاضی در محدوده و محلات ھدف بازآفرینی شھری موفق به دریافت تسھیلات نوسازی شده‌اند . امیدواریم در رابطه با تسھیلات نوسازی در محلات ھدف بازآ فرینی در شھرھای شرق استان سمنان ، تصمیمات خوبی از سوی مسئولان ذیربط اتخاذ گردد .

    گفتنی است ، شاهرود با دارا بودن ۴۶۴/۵ ھکتار بافت ناکارآمد میانی(فرسوده) ، ۴۴ ھکتار بافت تاریخی و  ۸۹/۵ ھکتار سکونتگاه‌ھای غیررسمی و حاشیه‌نشینی بیشترین بافت فرسوده شرق سمنان را داراست .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مالکان واقع در اراضی تصرفی در سکونتگاه غیررسمی می‌توانند سند ملک خود را ...

    |

    حدود ۷ هزار متقاضی مسکن در خمینی‌شهر وجود دارد این در حالی است که در این شهر با کمبود زمین و فضای مناسب برای ساخت و ساز مواجه هستیم و از سوی دیگر وزارت میراث و گردشگری نیز حدود ۴۵۰ هکتار بافت تاریخی برای شهر مصوب کرده است که این کار را پیچیده کرده است .

    |

    طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها (ادارات کل راه و شهرسازی) تاکنون ۲۸ استان شامل ۲۴۹ شهر و ۱۸۳۸ محله (۶۷۴ محله با گونه سکونتگاه غیررسمی ، ۸۹۱ محله با گونه بافت فرسوده و ۲۷۳ محله با گونه بافت تاریخی) اقدام به ارسال برنامه اقدام مشترک بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران