در حال بارگذاری ...
  • بهره مندى ۲۰۰۰ خانوار روستایی استان زنجان از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی

    طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به‌دلیل زود بازده بودن می‌تواند به‌عنوان یک محرک توسعه سهم بسزایی در افزایش رونق بخش مسکن داشته باشد که ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستاییان از آن جمله است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت : تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان زنجان طول یک سال گذشته ، به تعداد ۲۴۰۰ فقره ابلاغ شده که از این تعداد تاکنون ۲۱۴۳ فقره انعقاد قرارداد کرده اند .

    رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با بیان اینکه ، این تسهیلات با همکاری بانک های عامل با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۴۰ میلیون تومان اعطا شده است ، ادامه داد : در راستای سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها ، در طول یک سال گذشته ، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به ۲۱۴۳ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت شده است . ۸۹ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در این مدت برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، نهادینه شدن فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها و ایمنی بیشتر واحد‌های مسکونی روستایی در برابر حوادث طبیعی را امری مهم دانست و گفت : اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است .

    خواجه ای خاطر نشان کرد : طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به‌دلیل زود بازده بودن می‌تواند به‌عنوان یک محرک توسعه سهم بسزایی در افزایش رونق بخش مسکن داشته باشد که ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستاییان از آن جمله است .

    وی با تأکید بر ضرورت ترویج مقاوم‌سازی و آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی ، افزود : پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث ؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا ، ترویج مقاوم سازی ، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان ؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است .




    مطالب مرتبط

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    نظرات کاربران