در حال بارگذاری ...
  • تصویب آیین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان

    افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند . ضمنا تسهیلات مزبور صرفاً برای واحدهای کمتر از ۱۵ سال ساخت قابل پرداخت بوده و مدت بازپرداخت اقساط آن ۱۰ سال تعیین می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هیات وزیران آیین نامه‌های اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را تصویب کرد .

    هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ، گزارش عملیات گسترده اطفاء حریق در منطقه خاییز واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داد .

    تصویب آیین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن بازنشستگان

    هیات وزیران آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۱۶) قانون بودجه ، موضوع پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را تصویب کرد .

    بر این اساس، به منظور تسهیل در تأمین مسکن بازنشستگان صندوق‌های کشوری ، لشکری و تأمین اجتماعی از محل منابع حاصل از بازپرداخت اقساط مسکن مهر ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با رعایت الگوی مصرف مسکن پرداخت می شود .

    سقف فردی تسهیلات پرداختی در کلان‌شهرها ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها و روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود . نرخ تسهیلات مذکور در شهر تهران ۹ درصد، مراکز استان‌ها هفت درصد و سایر مناطق شهری و روستایی چهار درصد تعیین می‌شود.

     بازنشستگان کشوری ، لشگری و تأمین اجتماعی برای دریافت تسهیلات مذکور باید طی ۱۰ سال گذشته خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده ننموده باشند . سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری کمتر از سی میلیون ریال در ماه ، از دیگر شرایط اخذ این تسهیلات است .

    لازم به ذکرست ، افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند . ضمنا تسهیلات مزبور صرفاً برای واحدهای کمتر از ۱۵ سال ساخت قابل پرداخت بوده و مدت بازپرداخت اقساط آن ۱۰ سال تعیین می‌شود

    .




    نظرات کاربران