در حال بارگذاری ...
  • طرح ساماندهی دانشگاه تهران تاکنون به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تسلیم نشده

    دانشگاه تهران دانشگاه مادر و دانشگاهی است که در قلب بافت فرهنگی پایتخت واقع‌شده و در تاریخ معاصر ، بستر تحولات تاریخی بسیاری بوده است . این دانشگاه صرفاً یک محیط آموزشی و آکادمیک نیست و جنبه ملی و بین‌المللی دارد و قطعاً حساسیت نسبت به این دانشگاه بسیار زیاد است . بنابراین شورای‌عالی به موضوع ورود پیدا کرد و خواستار تهیه و ارائه طرحی از سوی دانشگاه تهران شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران می‌گوید ، طرح ساماندهی دانشگاه تهران تاکنون به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تسلیم نشده و هرگونه اقدام اجرایی مادامی‌ که مصوبه شورا اخذ نشود ، فاقد وجاهت قانونی است .

    فرزانه صادق مالواجرد با اشاره تدریجی بودن اقدامات حوزه شهرسازی گفت : قطعاً بسیاری از اقدامات و اصلاحات در حوزه شهرسازی باید به‌تدریج انجام شود ؛ این موضوع هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد تا سیاست‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود در هنگام اجرا نیز به ثمر بنشیند .

    او با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه تهران افزود : بر اساس این مصوبه ، طرح ساماندهی دانشگاه تهران باید مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را اخذ کند . متأسفانه تا سال گذشته که این موضوع به شورای عالی آمد ، دانشگاه تهران هیچ مصوبه‌ای در خصوص طرح ساماندهی نداشت اما اقداماتی را از هنگام مصوبه هیئت‌وزیران انجام داده بود .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد : این اقدامات بنابر حدود اربعه‌ای بود که در همان مصوبه هیئت‌وزیران به آن اشاره شده بود . قطعاً همه اقدامات باید در چارچوب طرحی مصوب انجام می‌شد اما در تمام این سنوات بدون وجود این طرح ، اقدامات اجرایی شروع شده بود. این اقدامات نیز صرفاً از جنس تملک و تخریب بود و در این بازه زمانی هیچ‌گونه کیفیت فضایی به دانشگاه تزریق شده است .

    او ضرورت اخذ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران توسط دانشگاه تهران را تکلیف هیئت‌وزیران و همچنین مطالبه جامعه تخصصی و عمومی خواند و تصریح کرد : دانشگاه تهران دانشگاه مادر و دانشگاهی است که در قلب بافت فرهنگی پایتخت واقع‌شده و در تاریخ معاصر ، بستر تحولات تاریخی بسیاری بوده است . این دانشگاه صرفاً یک محیط آموزشی و آکادمیک نیست و جنبه ملی و بین‌المللی دارد و قطعاً حساسیت نسبت به این دانشگاه بسیار زیاد است . بنابراین شورای‌عالی به موضوع ورود پیدا کرد و خواستار تهیه و ارائه طرحی از سوی دانشگاه تهران شد .

    صادق مالواجرد با اشاره به مقاومت‌های زیاد صورت‌گرفته در خصوص این مصوبه ادامه داد : این مقاومت‌ها ورود معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به موضوع را در پی داشت و جلسات فراوانی در این خصوص برگزار شد .

    او خاطرنشان کرد : همچنان مصوبه قبلی هیئت‌وزیران پابرجاست و هر اقدامی که دانشگاه تهران انجام دهد باید بر اساس طرح ساماندهی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باشد . شهروندان و مخاطبان همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنند ؛ ما نیز مطابق تکلیف قانونی پیگیریم تا طرح ساماندهی به دست ما برسد تا آن را بررسی کرده و مراحل تصویبی آن مطابق مصوبه شورایعالی طی شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران