در حال بارگذاری ...

مسکن کارگری به معنای جدایی‌گزینی اجتماعی نیست

در احداث مسکن کارگران و بازنشستگان کارگری ، تجمیع امکانات دو وزارتخانه راه و شهرسازی و همچنین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدنظر است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه مسکن کارگری به معنای جدایی گزینی اجتماعی نیست ، گفت : برنامه‌ریزی شده تا مسکن مدیران ، مهندسان و کارکنان شاغل در شهرک‌های صنعتی پیرامون شهرک‌ها احداث شود .

محمود محمودزاده در خصوص اقدامات وزارتخانه در اجرایی شدن ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران و بازنشستگان این بخش که سال ۹۸ در تفاهم با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید ، گفت : در تفاهم‌نامه‌هایی که بین وزارت راه و شهرسازی با وزارتخانه‌های دیگر ، منعقد شده است تامین بخش از مسکن کارگران در وزارتخانه‌های مختلف مدنظر است و در تفاهم با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی احداث مسکن مشخصا برای کارگران و بازنشستگان این قشر بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی شده است .

معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد : جدایی‌گزینی اجتماعی تا جایی که ممکن است انجام نخواهد شد و اختلاط جمعیت مدنظر قرار می‌گیرد . با توجه به اینکه زیرساخت‌ها و خدمات موردنیاز در کنار شهرک‌های صنعتی موجود است و نیازی به صرف هزینه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و سپس احداث واحدهای مسکونی نیست و همچنین با توجه به اینکه درخواست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تامین واحدهای مسکونی برای کارکنان شاغل در کنار شهرک های صنعتی بوده است ، این تفاهم‌نامه بدین شیوه عملیاتی و اجرایی خواهد شد . تلاش بر این است تا احداث مسکن برای کارکنان ، مدیران و مهندسان شاغل در شهرک‌های صنعتی به دور از جدایی گزینی اجتماعی و حتی الامکان در کنار شهرک های صنعتی در قالب توسعه سکونتگاه‌ها انجام شود .

به گفته محمودزاده ، تاکنون دو اقدام عملیاتی در حوزه مسکن کارگری انجام شده است . برای افرادی که در حوزه جنوب شرق تهران سکونت دارند ، بر اساس جلساتی که به ریاست معاون اول ریاست جمهور انجام شد، برنامه ریزی شد تا در منطقه جنوب شرق تهران برای متقاضیان واجد شرایط ۵۶۴ واحد مسکونی و در مهرگان قزوین حدود ۷۰۲ واحد احداث شود .

وی در اجرایی و عملیاتی شدن موضوع تفاهم نامه احداث مسکن کارگران و بازنشستگان شاغل در بخش های صنعتی و خدماتی ، گفت : در احداث مسکن کارگران و بازنشستگان کارگری ، تجمیع امکانات دو وزارتخانه راه و شهرسازی و همچنین تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدنظر است .

محمودزاده توضیح داد : برای آنکه واجدان شرایط هرچه سریعتر بتواند صاحب مسکن شوند ، امکانات دو وزارتخانه تجمیع می‌شود. همانند تفاهمی که با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تامین و احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح انجام شد . وی فلسفه این تفاهم نامه ها را مشارکت دو وزارتخانه و ایجاد شرایط بهتر و مناسب تر برای تامین مسکن عنوان کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث مسکن مدیران ، مهندسان و کارکنان شاغل در بخش های صنعتی و خدمات اعلام کرد : هم اکنون جلسات فشرده ای را با معاونت اجتماعی وزارت تعاون داشتیم که آن وزارتخانه برای تامین زمین و سایر خدمات لازم برای احداث مسکن ، فعالیت های موثری را در دستور کار قرار داده اند . وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جلسات شورای عالی مسکن دستورات اجرایی برای عملیاتی شدن موضوع تفاهم نامه صادر کرد و از سوی دیگر در وزارت راه و شهرسازی با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی ، شرایط اجرایی و عملیاتی شدن مسکن کارگران در دستور کار قرار گرفته است .  

محمودزاده تاکید کرد : وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را انجام می دهند تا از نظر میزان تسهیلات ، میزان سود متعلقه بانکی ، تامین زمین و کمک به تامین مصالح ساختمانی با توجه امکاناتی که در دو وزارتخانه وجود دارد بتوان شرایط سهل تری را برای بازنشستگان و افراد تحت پوشش این وزارتخانه ایجاد کرد .




مطالب مرتبط

موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

|

همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

|

گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

|

نظرات کاربران