در حال بارگذاری ...
  • تدوین سند ملی تاب‌آوری شهری در برابر بیماری‌های اپیدمیک طی ۶ ماه آینده

    سند مذکور ، حاوی الزامات و ملاحظات معماری ، طراحی و برنامه‌ریزی شهری در مقیاس‌های مختلف اعم از تک بنا ، واحدهای همسایگی ، محله ، نواحی - مناطق شهری و ملی خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سند ملی تاب‌آوری شهری در برابر بیماری‌های اپیدمیک ظرف ۶ ماه آینده با محوریت دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و هماهنگی مراجع ذی‌مدخل ، تدوین می‌شود .

    فرزانه صادق مالواجرد ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به نیکخواه نائینی ، مدیرکل دبیرخانه این شورا خواست ، "سند ملی تاب‌‌آوری شهری در برابر بیماری‌‌های اپیدمیک" با هماهنگی کلیه مراجع ذی‌مدخل طی مدت ۶ ماه ، تهیه و جهت تصویب به شورای‌‌‌عالی شهرسازی و معماری ارائه شود .

    متن این نامه به شرح ذیل است :

    شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۳۹۸/۲/۸ خود پس از استماع گزارش دبیرخانه در خصوص اثرات بیماری‌‌‌های اپیدمیک بر زیست شهری و ضرورت پیگیری تغییر رویکرد در الگوهای توسعه در سطوح مختلف فضای توسعه و زیست انسانی متناظر با حفظ پایداری زیستی و تاب‌آوری حداکثری در برابر انواع تهدیدهای اپیدمیک موجود و آتی ، ضمن تایید ضرورت ، مقرر کرد دبیرخانه شورایعالی شهرسازی معماری سند ملی تاب‌‌آوری شهری در برابر بیماری‌‌های اپیدمیک را با هماهنگی کلیه مراجع ذی‌مدخل طی مدت ۶ ماه ، تهیه و جهت تصویب به شورای‌‌‌‌عالی شهرسازی و معماری ارائه نماید .

    سند مذکور ، حاوی الزامات و ملاحظات معماری ، طراحی و برنامه‌ریزی شهری در مقیاس‌های مختلف اعم از تک بنا ، واحدهای همسایگی ، محله ، نواحی - مناطق شهری و ملی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران