در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۸۷ درصدی تسهیلات بانک مسکن به سیل‌زدگان مناطق روستایی

    تا ابتدای خردادماه امسال ، ۱۶ هزار و ۱۷۵ متقاضی برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب ‌دیده خود در مناطق شهری و روستایی از بانک مسکن تسهیلات قرض‌الحسنه و سایر دریافت کرده‌اند . گزارش عملکرد ارائه شده از سوی مدیریت شعب استان‌ها ارزش ریالی این نوع تسهیلات را معادل ۱۷۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشان می دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک مسکن ، گفت : ارزش تسهیلات پرداخت شده برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده در مناطق روستایی معادل ۴۳۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان و واحدهای مسکونی شهری معادل ۶۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان بوده است .

    محمدحسن علمداری گفت : تا ابتدای خردادماه امسال ، ۸۷ درصد از مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به مدیریت شعب سراسر کشور برای پرداخت سه نوع تسهیلات به سیل‌زدگان سال گذشته ، در قالب تسهیلات به هموطنان ، پرداخت شده است .

    مدیرامور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه حمایت بانک مسکن از هموطنان آسیب‌دیده در سیل سال گذشته در قالب پرداخت سه نوع تسهیلات شامل تسهیلات بازسازی ، تعمیر و تامین امور معیشتی پیش‌بینی شده است ، عنوان کرد : از سال گذشته تا ابتدای خرداد ماه امسال ، از مجموع ۳۸ هزار و ۶۷۵ پرونده معرفی شده به مدیریت شعب استان‌های آسیب‌دیده ، ۳۸ هزار و ۵۳۷ پرونده تسهیلات خود دریافت کرده‌اند . ارزش ریالی مجموع تسهیلات پرداخت شده به ۲۲ استان سیل زده ، تا تاریخ عنوان شده معادل ۸۲۸ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است .

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن به تسهیلات پرداخت شده برای گذران زندگی و تامین امور ضروری سیل‌زدگان اشاره و تاکید کرد : در این حوزه ۱۰ هزار و ۳۹۲ پرونده ، تسهیلاتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد و ۳ میلیون تومان اخذ کرده‌اند .

    علمداری با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده های معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی بوده است ، افزود : تا ابتدای خردادماه امسال ، ۱۶ هزار و ۱۷۵ متقاضی برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب ‌دیده خود در مناطق شهری و روستایی از بانک مسکن تسهیلات قرض‌الحسنه و سایر دریافت کرده‌اند . گزارش عملکرد ارائه شده از سوی مدیریت شعب استان‌ها ارزش ریالی این نوع تسهیلات را معادل ۱۷۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشان می دهد .

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین به تعداد و ارزش ریالی تسهیلات پرداختی برای بازسازی واحدهای تخریب شده اشاره کرد و گفت : در این حوزه ۱۰ هزار و ۶۷۲ واحد در مناطق روستایی و یک هزار و ۲۹۸ واحد در مناطق شهری با استفاده از تسهیلات این بانک نوسازی شده اند . ارزش تسهیلات پرداخت شده برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی معادل ۴۳۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان و واحدهای مسکونی شهری معادل ۶۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان بوده است .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته روستایی در ...

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران