در حال بارگذاری ...
  • دستور رییس‌جمهور به وزیر اقتصاد ، وزیر راه و شهرسازی و بانک مسکن برای ساماندهی بازار مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس جمهور به وزیر اقتصاد ، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن دستور داد موضوع مسکن را تحت نظر قرار دهند .

    حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به کرونا ، بیان اینکه ما راهی نداریم جز اینکه سبک زندگی را عوض کنیم ، گفت : تا زمانی که این ویروس وجود دارد و دنیا به واکسن مطمئنی دست پیدا کند ، راه دومی برای ما وجود ندارد . بازگشایی‌ها باید به تدریج ادامه پیدا کند . در این هفته و هفته آینده بازگشایی‌هایی داریم اما بازگشایی ها باید قدم به قدم و با احتیاط انجام شود . با این حال راه حل اصلی تغییر سبک زندگی است . در آداب و رسوم ، مراسم‌ها ، معاشرت‌ها و برخوردها همه جا باید مراعات کنیم و سبک زندگی را برای مدتی تغییر دهیم. ممکن است ماه‌ها خروج از این شرایط زمان ببرد .

    رییس جمهور با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان ، اظهار کرد : از سال ۹۷ در یک شرایط ویژه‌ای هستیم و اواخر سال ۹۸ هم ویروس کرونا شرایط ما را دشوارتر کرد . همه باید بدانند در چه شرایطی ما کشور را اداره می‌کنیم . ۱۴ ماه از دولت باقی مانده و ما همه توان خود را برای حل مشکلات مردم ، تأمین رفاه مردم و تکمیل طرح‌ها به کار می‌گیریم .

    وی ادامه داد : هر هفته رقم بالایی از پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم . پنج‌شنبه همین هفته ۴۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه صنعتی و معدنی افتتاح می‌شود ؛ البته این همه افتتاح‌ها نیست . این رقم نشان می‌دهد نشاط و فعالیت در کشور وجود دارد . با این حال در شرایط فشار تحریم ، درآمد ما در سال ۵۰ میلیارد دلار کم شده است . در سال گذشته بودجه ما ۴۴۸ هزار میلیارد تومان و امسال ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است . ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد تومان . یعنی دو برابر بودجه پارسال و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال . هر دولتی در دنیا در این شرایط به زانو درمی‌آمد اما مردم ایستادگی کردند و سایر قوا و رهبری هم به دولت کمک کردند . در حال حاضر شرایط زندگی را قابل تحمل و سخت می‌دانیم اما تمام توان خود را برای افزایش تولید به کار می‌گیریم و پروژه‌های بسیار عظیمی را هم افتتاح خواهیم کرد .

    روحانی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه اولین قول دولت به مردم بود ، گفت : در حال تکمیل تونلی به طول ۳۶ کیلومتر هستیم که آب را از سد به دریاچه ارومیه برساند . با افتتاح این طرح در دی‌ماه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود و گردوغبار دریاچه را کاملا مهار می‌کند . این عظیم‌ترین پروژه محیط زیستی تاریخ کشور است . ۷۰ درصد تالاب‌ها هم آبگیری شدند ، البته شرایط بارندگی هم مناسب بود . دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت محیط زیست است و کارهای بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده است .

    وی ادامه داد : از دولت با زبان روان انتقاد شود اما همه شرایط ما را هم در نظر بگیرند و منصفانه نقد کنند. البته دولت هم وارد حاشیه‌سازی نشده و برای مردم کار می‌کند .

    در ادامه رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت یازدهم و دوازدهم در مهار تورم گفت : درست است که شرایط زندگی سخت‌تر شده و تورم را به خاطر تحریم ها نتوانستیم از بین ببریم ، اما در شرایطی که تحریم‌ها به شدیدی امروز نبود رشد اقتصادی را از منفی ۸ به مثبت ۱۴ رساندیم ، کار بزرگی شده است . تورم ما ۴۰ بوده است . همان وعده ای که از آغاز به مردم دادیم را در دولت یازدهم انجام دادیم .

    وی در ارتباط با مشکل مسکن در کشور نیز گفت : امروز شرایط مسکن فشار ناعادلانه‌ای را دارد وارد می کند ؛ بر این اساس من امروز این دستور را دادم که وزیر اقتصاد ، رئیس بانک مسکن و وزیر راه و شهرسازی زیر نظر معاون اول این موضوع را تحت نظر قرار دهند تا ما بتوانیم این فشار را از دوش مردم کاهش دهیم .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران