در حال بارگذاری ...
  • پیگیری تحقق اهداف تفاهمنامه های دوجانبه تامین مسکن کارکنان نهادهای نظامی

    در جهت تسهیل فرایند تامین مسکن نیروهای خدوم نهادهای نظامی و انتظامی کشور قرار شده جزئیات و اطلاعات تکمیلی مربوط به اراضی در اختیار وزارت دفاع به ما اعلام شود تا برنامه ریزی های لازم برای ورود این اراضی به فرایند تولید مسکن صورت پذیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست مشترکی با نمایندگان وزارت دفاع در راستای تحقق اهداف تفاهمنامه ای که پیش از این میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تامین مسکن کارکنان نهادهای نظامی و انتظامی منعقد شده بود ، خبر داد .

    بلوردی در توضیح دلایل برگزاری این نشست گفت : این جلسه در ادامه جلسات مشترک قبلی با حضور نمایندگان ارگان های مختلف نظامی با محوریت وزارت دفاع  از یک طرف و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی بخشی از پروژه های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر برگزار شد .

    عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه سازمان متبوعش در جلسات قبلی تعدادی از پروژه های مسکن مهر را به وزارت دفاع معرفی کرده بود ، افزود : نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از این پروژه های پیشنهادی ، تعدادی از این پروژه ها را انتخاب کردند که در این جلسه نمایندگان دو طرف وارد فاز عملیاتی کردن و نهایی کردن این توافقات و شرایط و مسائل واگذاری این پروژه ها به نهادهای نظامی بررسی شد .

    وی با بیان اینکه حدود۱۵۰۰ واحد از پروژه ها در مراحل پایانی تخصیص به کارکنان نیروهای مسلح کشور است اظهار داشت : در حال رفع چالش های حدود ۳۰۰۰ واحد دیگر نیز برای تخصیص به این عزیزان در ارگان های مختلف نظامی هستیم .

    بلوردی همچنین همکاری های وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع را بیشتر از تخصیص مسکن مهر دانست و اضافه کرد : علاوه بر پروژه های مسکن مهر ، پروژه های جدیدی که در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن در حال ساخت است نیز سرفصل دیگری از همکاری های مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع می باشد . در جهت تسهیل فرایند تامین مسکن نیروهای خدوم نهادهای نظامی و انتظامی کشور قرار شده جزئیات و اطلاعات تکمیلی مربوط به اراضی در اختیار وزارت دفاع به ما اعلام شود تا برنامه ریزی های لازم برای ورود این اراضی به فرایند تولید مسکن صورت پذیرد .

    این مدیر ارشد حوزه فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن در توضیح تفاهمنامه های دیگر این سازمان با نهادهای دولتی گفت : یکی از این تفاهمات با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده است که طی آن این ستاد با توجه به منابع و امکاناتی که در اختیار دارد ساخت تعدادی از پروژه های طرح اقدام ملی را در سراسر کشور آغاز کرده است . همچنین در برخی استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان و اردبیل هم زمین های دولتی در اختیار این نهاد قرار گرفته و کلنگ آغاز عملیات پروژه های مسکونی به زمین زده شده است .

    عضوهیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح تفاهمنامه دوجانبه این سازمان با وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار داشت : در مورد تفاهم با وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای استفاده از زمین های در اختیار این نهاد و شناسایی ظرفیت هایی که می توانیم به آنها تخصیص دهیم هستیم و امیدواریم به زودی شاهد تعیین و تخصیص ظرفیت های لازم برای تامین مسکن فرهنگیان عزیز باشیم .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران