در حال بارگذاری ...
  • احداث ۲۲۹۴ واحد مسکونی در استان گلستان در قالب طرح اقدام ملی مسکن

    دولت ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای اجرای این طرح به استان گلستان اختصاص داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت : ۲ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ساخته می‌شود .

    سیدمحمد حسینی با اشاره به اجرای ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان که بر عهده بنیاد مسکن است ، گفت : براساس قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن ، تأمین مسکن در چارچوب طرح اقدام ملی برای دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی پیش‌بینی شده است .

    وی گفت : در این برنامه دولت تلاش می‌کند تا با اندک حمایتی ، شرایط تأمین مسکن برای مردم تسهیل شود . قرار است در گام نخست ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که ساخت ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد . از این تعداد سهم استان گلستان ۲ هزار و ۲۹۴ واحد است که در ۲۷ شهر استان به غیر از گرگان و گنبدکاووس احداث خواهد شد .

    وی با بیان اینکه راه و شهرسازی متولی تأمین زمین برای اجرای این طرح است اظهار داشت : به محض اینکه راه و شهرسازی زمین مرغوب که مورد تأیید ما باشد را تأمین و واگذار کند ، کار ساخت را شروع می‌کنیم .

    حسینی گفت : دولت ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای اجرای این طرح به استان گلستان اختصاص داده است . بر همین اساس به متقاضیان ۸۵ میلیون تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود . طبق تفاهم‌نامه راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۵۰ درصد هزینه تهیه نقشه‌ها و ۵۰ درصد عوارض صدور پروانه نیز از سوی شهرداری‌ها به مالکان تخفیف داده خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران