در حال بارگذاری ...

اولین واریزکنندگان وجه در اولویت واگذاری واحدهای اقدام ملی مسکن قم

۹ هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی سهمیه استان قم است که باید اجرایی شود ؛ از این تعداد ۷۰۰ واحد در طرح ‌های مشارکتی است که سازوکار متفاوتی با طرح اقدام ملی دارد و از طریق مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود ؛ شناسایی زمین ، پیش‌نویس پروانه ، برآورد ریالی و مشارکت مشخص‌ شده‌ است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت : هر مترمربع از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این استان ،‌ با نازل‌ترین قیمت و بر اساس برآورد اولیه هر مترمربع تا حدود ۳۰ میلیون ریال پیش‌ بینی ‌شده است .

حسن صبوری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اولین واریزکنندگان وجه در اولویت واگذاری واحدهای اقدام ملی مسکن قم هستند ، افزود : ۸۵۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد ، با بازپرداخت ۱۲ساله در نظر گرفته ‌شده‌ است . طرح اقدام ملی مسکن در استان قم از سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن و بانک مسکن آغاز شد و جلسه‌ های منظمی هر هفته برای سیاست‌گذاری و راهبری این طرح انجام می‌شود .

وی اضافه کرد : ۹ هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی سهمیه استان قم است که باید اجرایی شود ؛ از این تعداد ۷۰۰ واحد در طرح ‌های مشارکتی است که سازوکار متفاوتی با طرح اقدام ملی دارد و از طریق مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود ؛ شناسایی زمین ، پیش‌نویس پروانه ، برآورد ریالی و مشارکت مشخص‌ شده‌ است . ۶ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم ‌نامه ‌های وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح ، فرهنگیان و سایر نهادهای دیگر پیش‌بینی و اراضی آن مشخص ‌شده ‌است .

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت بانکی هم ، یک هزار واحد می‌ باشد که در مجموعه استان سیاست‌گذاری شده است ، خاطرنشان کرد : برای اقشار ویژه از جمله بهزیستی و کمیته امداد ۲۵ واحد در نظر گرفته‌ شده که این سهمیه قابل‌افزایش می‌باشد . افرادی که در مرحله اول ثبت ‌نام و مدارک خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند ، تا ۱۵ تیرماه پیامک واریز وجه به‌ حساب برای آن‌ ها ارسال می ‌شود . بانک مسکن متعهد شده است برای تامین مالی احداث بخشی از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ،‌ با اولویت تسهیلات صندوق مسکن یکم اقدام نماید .

وی با بیان این‌که یک هزار و ۸۰۰ واحد در قالب فروش اقساطی واگذار خواهد شد ، گفت : بنیاد مسکن در شهر قم ، عملیات ساخت را در قالب زیتون ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ در ۲ عرصه ۱۷ و ۲۷ هکتاری کلید زده و  تخصیص زمین و ساخت طرح در حال انجام است .

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم ، ۲ طرح ۴۸ واحدی ، ۹۲ واحدی ، ۱۶۴ واحدی و ۸۴ واحدی در قالب زیتون ۶ تا ۱۱ احداث می‌شود . همچنین زمین ۱۷ هکتاری به‌صورت فروش اقساطی بالغ‌بر یک هزار و ۶۳۴ واحد در حال آماده‌سازی است و امیدواریم تا یک هزار و ۷۰۰ واحد نیز افزایش یابد . در شهرهای جعفریه ، دستجرد ، قنوات و کهک زمین شناسایی‌شده و در مرحله واگذاری زمین به بنیاد مسکن است .

صبوری با اشاره به ساخت ۴۴۰۰ واحد در قالب طرح‌های عمومی ،‌ اضافه کرد : ۴۰۰ واحد برای شهرهای کوچک و چهار هزار واحد برای شهر قم در نظر گرفته ‌شده‌است ؛ در مرحله دوم برای شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام انجام شد که حدود ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و یک هزار نفر پذیرش خواهند شد .

شهر جدید امیرکبیر به‌عنوان نخستین شهر ویلایی در کشور شناخته‌شده‌ است که در کیلومتر ۷۰ محور بزرگراهی قم - اراک قرار دارد ؛ واحدهای این شهر به‌صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین شامل ۱۰۰ متر بنا و ۲۰۰ متر پارکینگ و حیاط احداث خواهد شد . در حال حاضر در مرحله پالایش نهایی متقاضیان هستیم و بنیاد مسکن بر اساس شماره تلفن متقاضی ، روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر را برای تکمیل مدارک پذیرا می‌باشد .

وی افزود : معرفی به بانک و افتتاح مرحله دیگر است که به‌محض افتتاح حساب ، ظرف ۱۵ روز کاری باید مبلغ موردنظر را به‌حساب واریز کنند که در مرحله نخست ۶۰۰ میلیون ریال می‌باشد که باید ۴۰۰ میلیون ریال در فاز نخست و ۲۰۰ میلیون ریال در فاز دوم واریز کنند .

در طرح اقدام ملی در مجموع در شهرک پردیسان قم ، ۳۹ قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی ، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد ، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث ۶۹ واحد مسکونی اختصاص‌یافته است .

صبوری همچنین در ادامه با اشاره به واحدهای مسکن مهر بلاتکلیف ، گفت : استان قم متعهد به ساخت ۴۳ هزار واحد مسکن مهر بود .

وی افزود : برخی تعاونی‌ها از جمله تعاونی ۱۶۰ واحدی مروارید سازان نوین و ۳۸ واحدی طاها به دلیل دارا بودن پرونده قضایی ،‌ تکمیل‌ نشده و از پروسه مسکن مهر خارج‌ شدند . به ‌محض تعیین تکلیف این واحدها در دستگاه قضا ، کار ساخت و تکمیل این مجتمع‌های مسکونی ادامه پیدا می‌کند. پرونده مسکن مهر قم با اعلام وزیر راه و شهرسازی تمام ‌شده‌ است .




مطالب مرتبط

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

نظرات کاربران