در حال بارگذاری ...

بررسی صلاحیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بدون تمرکزگرایی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به دنبال تمرکزگرایی نیستیم ، گفت : در این خصوص اختیارات کافی به ادارت راه و شهرسازی استان‌ها داده شده است .

نشست معرفی امکانات جدید داشبورد مدیریتی سامانه جامع طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن روز دوشنبه ۲۶ خردادماه با حضور پروانه اصلانی ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ، مسئولان سامانه و کارشناسان مسئول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور برگزار شد .

رجب‌پور ، مسئول سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن در بخشی از این نشست از راه‌اندازی بخشی ویژه در این سامانه برای سوال و جواب‌های متداول خبر داد و گفت : این امر با هدف پاسخ‌گویی به سوالات مردمی بدون نیاز به مراجعات حضوری ایجاد شده است .

او در این جلسه از مراجعه دو میلیون و ۷۸۴ هزار نفر از آغاز طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به این سامانه خبر داد .

پروانه اصلانی ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آمار طرح اقدام ملی مسکن به‌صورت لحظه‌ای در سامانه جامع به‌روز می‌شود ، از انجام استعلام‌های مراحل اول و دوم این طرح خبر داد و گفت : استعلام‌های مربوط به مرحله سوم طرح نیز در حال انجام است .

او در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه در مراحل مختلف ثبت‌نام و استعلام مدارک متقاضیان به دنبال تمرکزگرایی نیستیم ، عنوان کرد : اختیارات کامل در این خصوص به استان‌ها داده شده است .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، رویکرد این وزارتخانه در ثبت‌نام و احراز صلاحیت متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن را تسهیل‌گری خواند و خاطرنشان کرد : حفظ حرمت و ارزش مردم اولویت ما است .

او همچنین خطاب به کاربران و کارشناسان مسئول سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن در استان‌ها تاکید کرد : باید طبق قانون ، پاسخگوی تصمیمات و اقداماتمان در کار با سامانه و طی کردن کردن مراحلی از جمله احراز هویت ، استعلام فرم ج و ... باشیم .




مطالب مرتبط

مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

|

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

|

با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

|

نظرات کاربران