در حال بارگذاری ...
  • تصویب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تشویقی جدید برای بازسازی مناطق سیل زده لرستان

    احداث حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی جدید در مناطق سیل زده لرستان و تعمیر ۲۰ هزار واحد در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفت که کار تعمیر واحدها به اتمام رسیده و قرار است جشن پایان بازسازی تیرماه برگزار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان گفت : تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تشویقی جدیدی برای مردم مناطق سیل زده پلدختر و معمولان در مراحل پایانی بازسازی مصوب شده است .

    حامد روحانی گفت : بر این اساس ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای نیمه تمام شهری در پلدختر و و معمولان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت این امتیاز به ۴۵۰ نفر است . همچنین پنج میلیون تومان تسهیلات تکمیلی معیشتی روستایی به سیلزدگانی که پیش ازاین تنها ۱۰ میلیون تومان وام معیشیتی دریافت کرده اند پرداخت می شود که پیش بینی شده افراد واجد شرایط برای این مهم نیز حدود سه هزار نفر هستند .

    وی تصریح کرد : تمامی واحدهای شهری و روستایی نیمه کاره در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان که روند احداث واحد مسکونی آنها از اسکلت گذشته چنانچه تا ۱۰ تیرماه نسبت به نصب درب و پنجره واحد خود اقدام نمایند ۵۰۰ هزار تومان تشویقی از حساب ۱۰۰ امام (ره) دریافت خواهند کرد . این کمک های ستاد بازسازی در راستای تکمیل و بهره برداری هرچه سریع تر واحدهای سیلزده است که در مراحل پایانی کار، برای شهروندان تصویب شده است .

    وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی مناطق سیل زده لرستان ادامه داد : تاکنون حدود هشت هزار و۵۰۰ واحد بهره برداری شده و  پیش بینی می شود تا نیمه تیرماه تمامی ۱۲ هزار واحد احداثی به سیل زدگان استان تحویل گردد .

    احداث حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی جدید در مناطق سیل زده لرستان و تعمیر ۲۰ هزار واحد در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفت که کار تعمیر واحدها به اتمام رسیده و قرار است جشن پایان بازسازی تیرماه برگزار شود .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران