در حال بارگذاری ...
  • پایان نازک‌کاری ٩٦ درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر دارای متقاضی در شهرهای جدید

    تمامی منابع حاصل از فروش عرصه مسکن مهر صرف خدمات زیربنایی و روبنایی سایت‌های مسکن مهر می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۶ درصد مسکن مهر شهرهای جدید به مرحله نازک‌کاری رسیده است ، گفت : مجلس در قانون بودجه ۹۹ به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده تا از منابع خود شامل تهاتر زمین ، تسهیلات بانکی و فروش عرصه برای تکمیل زیرساخت ها و ابنیه واحدهای باقی مانده مسکن مهر استفاده کند ؛ البته خرید عرصه برای متقاضیان اجباری نیست .

    حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد : نازک‌کاری ٩٦ درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر دارای متقاضی در شهرهای جدید به پایان رسیده و مسئله اصلی که مانع تحویل واحدها شده کمبودهایی است که در زیرساخت ها ، خدمات روبنایی و انشعابات و بعضا نصبیات وجود دارد . خوشبختانه دولت و مجلس همانند سال ۱۳۹۸ در قالب بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده تا از منابع خود و همچنین تسهیلات بانکی برای پروژه‌های زیربنایی ، روبنایی و تکمیل واحدهای مسکونی مهر استفاده کند .

    وی افزود : مطابق آیین نامه های اجرایی بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که ۱۹ خرداد ماه امسال به تصویب رسید شرکت عمران شهرهای جدید اجازه دارد ۱۰۵۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی و تهاتر زمین ، ۱۰۰۰ میلیارد تومان از طریق دریافت تسهیلات از بانک عامل بخش مسکن و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش عرصه واحدهای مسکونی برای تکمیل خدمات زیربنایی ، روبنایی ، انشعابات و تکمیل واحدهای مسکونی استفاده کند . البته خرید عرصه زمینه ملکی شدن مسکن مهر را فراهم می کند . برای متقاضیان اجباری نیست و کماکان می‌توانند با اجاره ۹۹ ساله در واحدهای خود سکونت داشته باشند .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد : تمامی منابع حاصل از فروش عرصه مسکن مهر نیز صرف خدمات زیربنایی و روبنایی سایت‌های مسکن مهر می‌شود .

    طاهرخانی با بیان اینکه در جهت کمک به تامین انشعابات ، منابعی را به وزارت نیرو اختصاص خواهیم داد ، تاکید کرد : به منظور تسریع در تکمیل انشعابات مقرر شده از رقم ۱۰۵۰ میلیارد تومانی که قرار است از محل فروش اراضی و تهاتر زمین به دست آید ۳۵ درصد به وزارت نیرو برای تکمیل آب ، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر واقع در شهرهای جدید اختصاص پیدا کند . البته با لحاظ این موضوع که مبالغ در قبال کارکرد پرداخت می‌شود .

    وی با اشاره به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلاتی که شرکت عمران شهرهای جدید در سال گذشته برای سرعت دهی به پروژه های پردیس از بانک مسکن دریافت کرد ، گفت : رقمی که امسال پیش‌بینی شده حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام بانکی است که ۳۵۰ میلیارد تومان آن را برای تسریع پروژه‌های شهر جدید پرند اختصاص خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    نظرات کاربران