در حال بارگذاری ...
  • بازگشت ۱۶۲۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی استان مرکزی به بیت‌المال

    بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت در این مدت متعلق به شهرستان شازند به میزان ۱۰۰ هزارمتر مربع بوده که از این حیث شهرستان ساوه با ۴۵هزار ۴۰۰متر مربع در رتبه بعدی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک وحقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی از بازگشت ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی این استان به بیت‌المال به ارزش بالغ‌ بر ۱۰۳ میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال خبر داد .

    محمودرضا بختیاری یکی از تکالیف مهم اداره‌کل راه وشهرسازی را مقابله با زمین‌خواری و رفع تصرف از اراضی ملی خواند و گفت : با توجه به تشکیل یگان و بکارگیری عوامل انتظامی و نیروهای آموزش‌دیده حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در این اداره کل اجرا می‌‌‌شود . طی سه ماه نخست امسال در ۱۷ عملیات جداگانه در حدود ۱۶۲هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش  ۱۰۳ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال ، رفع تصرف شده است که شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی می شود .

    معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد : بیشترین رفع تصرفات از حیث مساحت در این مدت متعلق به شهرستان شازند به میزان ۱۰۰ هزارمتر مربع بوده که از این حیث شهرستان ساوه با ۴۵ هزار ۴۰۰ متر مربع در رتبه بعدی قرار دارد .

    وی در ادامه بیان داشت : از حیث ارزش ریالی نیز بیشترین آمار رفع تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان ساوه به ارزش ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که از این حیث شهرستان شازند با ۳۰ میلیارد ریال در رتبه دوم قرار دارد .

    وی در پایان از شهروندان عزیز در سراسر استان خواست با عمل به مسئولیت اجتماعی هرگونه زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی را به تلفن گویای ۱۶۵۶ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اطلاع دهند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه و شاندیز از رفع تصرف و خلع ید اراضی دولتی به متراژ حدود ۲۵۰۰ مترمربع این شهرستان به ...

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران