در حال بارگذاری ...

ضرورت بهره گیرى از معمارى سنتى در صنعت ساختمان سازی

بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در حوزه و تغییر سبک معماری طراحی ساختمان و دکوراسیون فعالیت کند و در این زمینه نیز رایزنی های مختلفی را انجام داده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر اجرایی نمایشگاه "هامادکسپو" گفت : همزمان با تلاش برای ساختمان سازی صنعتی در کشور ، باید تلاش شود تا سبک و هنر سنتی معماری ایرانی در صنعت ساختمان سازی به کار گرفته شود .

اولین نمایشگاه هامادکسپو ، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از تولید آثار فاخر با حضور نمایندگان و مقامات سیاسی برگزار شد .

"پریسا اشراقی" در حاشیه نمایشگاهی با موضوع "حمایت از معماری و دست سازه های ایرانی" در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نمایشگاه با رویکرد حمایت از تولید داخلی برگزار شده ، گفت : سعی کرده ایم آثاری را در این نمایشگاه عرضه کنیم که هنر معماری و تجسمی که سالیان طولانی است به فراموشی سپرده شده و مانند کتاب خاک می خورد را دوباره به مردم نشان دهیم . تمام تلاش ما متمرکز بر آن است که هنر را به بازار کار معرفی کنیم و با توجه به آنکه قرار است بعد از سال ها بار دیگر ساختمان سازی در کشور به سمت صنعتی سازی برود ، باید سعی کنیم همزمان از سبک معماری داخلی در صنعت ساختمان سازی استفاده کنیم .

اشراقی ، افزایش سرمایه گذاری در حوزه معماری را جزو مسائل مهم صنعت ساختمان دانست و گفت : باید فصل جدیدی را در حوزه صنعت ساختمان رقم بزنیم . بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در حوزه و تغییر سبک معماری طراحی ساختمان و دکوراسیون فعالیت کند و در این زمینه نیز رایزنی های مختلفی را انجام داده است .

وی به نیاز هنرمندان به حمایت دولت اشاره کرد و گفت : ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از جمله قطر دارای هنرمندان و معماران بسیار خاص و با استعدادی است که برخی از هنرهای آن ها باعث تعجب مقامات این کشور شده است . آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند و می تواند در صنعت ساختمان و معماری و دکوراسیون کشورهای دیگر نیز به کار گرفته شود .

وی با بیان اینکه نمایشگاه "هامادکسپو" با حضور و معرفی هنرمندان برجسته از استان های مختلف مانند مشهد و یزد از امروز گشایش یافت ، گفت : رویکرد این نمایشگاه حمایت از تولید آثار فاخر هنری در بخش دکوراسیون دست ساز و معماری ساختمان است .




نظرات کاربران