در حال بارگذاری ...
  • مسکن ملی راهکار دولت در تامین مسکن اقشار میان‌درآمدی و کم‌درآمدی

    تامین سرانه ها در اجرای طرح های مسکنی در اولویت قرار دارد . در خصوص تامین سرانه ها ، سازمان ملی زمین و مسکن برنامه ریزی خواهد کرد تا کمبودها جبران شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه مسکن ملی راهکار دولت در تامین مسکن اقشار میان‌درآمدی و کم‌درآمدی است ، گفت : تامین سرانه‌ها در اجرای طرح‌های مسکنی در اولویت قرار دارد .

    محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین - پروژه ۱۲۰۰ واحدی مهرگان ، گفت : پروژه ۱۲۰۰ واحدمسکونی مهرگان،آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی است که تلاش می شود تا واحدهای باکیفیت با معماری ایرانی - اسلامی احداث شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مجموع احداث ۱۰ هزار واحد مسکن ملی سهمیه استان قزوین از طرح مسکن ملی است ، افزود : احداث سهمیه باقیمانده استان قزوین پس از پالایش کامل متقاضیان در دستور کار قرار می گیرد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم بر تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی و زیربنایی تاکید کرد و گفت : سرمایه گذاری برای تاسیسات زیربنایی از جمله تصفیه خانه و ایجاد شبکه از اولویت های احداث مسکن ملی در استان و در گام نخست در مهرگان است .

    اسلامی بر موضوع ایجاد راه های دسترسی مناسب در طراحی و اجرای مسکن ملی تاکید و اعلام کرد : با توجه استاندار قزوین ، طرح سه جانبه برای راه ، آبفا و تامین زیرساخت های لازم در اجرای مسکن ملی به طور مشترک از سوی وزارت راه و شهرسازی و استانداری دنبال خواهد شد . در این خصوص با استانداری تفاهم شده تا کار تصفیه خانه سریع تر انجام شود .

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : تامین سرانه ها در اجرای طرح های مسکنی در اولویت قرار دارد . در خصوص تامین سرانه ها ، سازمان ملی زمین و مسکن برنامه ریزی خواهد کرد تا کمبودها جبران شود . ساخت مسجد ، مدرسه ، کلانتری و سایر سرانه ها با سیاستگذاری سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری و اجرایی خواهد شد .

    اسلامی آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکن مهرگان را در استان قزوین گام اجرایی دولت در تامین مسکن اقشار میان درآمدی و کم درآمدی برشمرد و گفت : از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند ، حدود ۸۰۰ هزارنفر واجد شرایط شناخته شدند که احداث ۸۰۰ هزار واحد در برنامه است .

    عضو کابینه دولت دوازدهم افزود : ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان برای سالجاری پیش بینی شده است که با احتساب ۸۰۰ هزار واحد ، احداث حدود یک میلیون واحد مسکونی ، برنامه ریزی شده که به تدریج ، اجرایی و عملیاتی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران