در حال بارگذاری ...

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان

رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی این یگان با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد خواهد کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد : به منظور صیانت ازاراضی دولتی حدود ۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی واقع در سپاهان شهر اصفهان رفع تصرف شد و یک فقره حکم قلع و قمع  به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درتوابع شهرستان مبارکه به مرحله اجرا در آمد .

امیر سعید باقری اذعان داشت : شخصی در اراضی ملی سپاهان شهر اقدام به احداث سرپناه موقت ، استقرار تانکر آب و تعداد زیادی دام و احشام نموده بود که با هشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی استان ، این اراضی رفع تصرف فوری و به دولت بازگردانده شد . مساحت اراضی بازپس‌گیری شده حدود ۵۰ هزار متر مربع بوده و ارزش تقریبی آن ۴ هزار میلیارد ریال است .  

 فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اذعان داشت : یک مورد حکم قضایی قلع و قمع به مساحت ۷هزار و ۵۰۰ مترمربع و به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر بداغ آباد از توابع شهرستان مبارکه اجرایی شد .  

وی با هشدار جدی درخصوص هر گونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی گفت : رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی این یگان با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد خواهد کرد . برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات، نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است .  

وی  از همه مردم استان خواست چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم را در این خصوص اخذ نمایند و از خرید هر گونه زمین فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند چرا که با حکم مراجع قضایی با اشخاص خاطی به شدت برخورد قانونی خواهد شد .  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به جدیدترین شیوه‌های حفاظتی اشاره کرد و گفت : جهت آشنایی کارکنان بخش حفاظت از اراضی با جدیدترین شیوه‌های حفاظتی ، مراقبتی و استانداردهای علمی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده ، دوره آموزشی در ۱۲ سرفصل با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد .  

وی با بیان اینکه اراضی ملی ، اموال عمومی و متعلق به یکایک شهروندان است اذعان داشت : در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی ملی و دولتی ، یگان حفاظت از اراضی این اداره کل با بهره‌گیری اصل اساسی 'پیشگیری' فعالیت‌های خود را مطابق با برنامه اجرایی سالانه انجام می‌دهد و تا کنون نیز عملکرد مطلوبی داشته است . 




مطالب مرتبط

نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد .

|

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

|

سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

|

نظرات کاربران