در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به ۵۰۰ میلیون ریال را ابلاغ کرد .

    براساس این گزارش ، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و در راستای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی ، سقف فردی تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد را مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ تعیین کرد .

    هیئت وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد نسبت به تعیین بانک های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر (۰۰۰ ر۲۵) نفر با ضمانت سفته زنجیره ای در سال ۱۳۹۹ اقدام کند .

    سود سهم متقاضی برای این تسهیلات (۵) درصد است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویب­نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه­ های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مصوب مربوط در قانون بودجه سنواتی به بانک های عامل پرداخت نماید . این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست .

    هیئت وزیران همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مکلف کرد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی ، نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان ، شناسایی متقاضیان واجد شرایط ، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) و رعایت استانداردهای صرفه جویی انرژی اقدام کند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران