در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی بازار اجاره و کنترل قیمت مسکن مطالبه مجلس از دولت

    تکمیل مسکن مهر ، مسکن ملی ، مسکن جوانان ، مسکن‌های تخصصی که در آن دولت یارانه می‌گذارد و با مشارکت مردم و دولت ، واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت احداث می‌شود ، مورد حمایت مجلس است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مجلس ، پشتیبان و حامی دولت در اجرای طرح ملی مسکن است ، گفت : ساماندهی بازار اجاره و کنترل قیمت مسکن ، مطالبه مجلس از دولت است و از سوی مجلس ، پیگیری می‌شود .

    فاطمه محمدبیگی در خصوص حمایت مجلس از دولت در خصوص طرح‌های مرتبط با مسکن ، گفت : نظارت و ساماندهی بازار اجاره‌بها ، همچنین کنترل قیمت مسکن ، مطالبه نمایندگان مجلس از دولت است و این مهم از سوی مجلس ، حتما پیگیری خواهد شد .

    نماینده مردم قزوین ، البرز و ‌آبیک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار اجاره برعهده دولت است و ضرورت دارد تا انجام شود ، افزود : اجرای مالیات بر خانه‌های خالی از دیگر پیگیری‌های این دوره از مجلس شورای اسلامی است . ما در مجلس اصرار داریم تا طرح اجرای مالیات بر خانه‌های خالی عملیاتی و اجرایی شود، به این دلیل که به سرمایه‌گذاری مسکن به سمت افراد نیازمند ، جهت می‌دهد .

    محمدبیگی ضمن اعلام حمایت مجلس از طرح‌های حمایتی دولت برای تامین مسکن برای افراد محروم و نیازمند، توضیح داد : تکمیل مسکن مهر ، مسکن ملی ، مسکن جوانان ، مسکن‌های تخصصی که در آن دولت یارانه می‌گذارد و با مشارکت مردم و دولت ، واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت احداث می‌شود ، مورد حمایت مجلس است .

    نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم ساماندهی بازار اجاره و کنترل مسکن تاکید کرد .

    حمایت مجلس از تعاونی‌های خوشنام مسکن برای رونق تولید

    وی تصریح کرد : مجلس به دنبال تصویب طرح هایی است که بتوان قیمت ها را کنترل کرد و از میزانی که هم اکنون دارد کاهش داد . هم‌اکنون ، قیمت مشاغل منتهی به ساخت مسکن و مصالح ساختمانی ، فولاد و تجهیزات ساختمانی بالا رفته و به دنبال آن ، قیمت ساخت واحدهای مسکونی افزایش بیش از اندازه یافته است . با توجه به اینکه در حال حاضر ، افراد به تنهایی توانایی تملک و صاحب خانه شدن را ندارند باید طرح های تعاونی مسکن به اهل اش سپرده و پیگیری شود .

    محمدبیگی افزود : ما در مجلس شورای اسلامی ، انتظار داریم تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای کوچک و روستاها فعال‌تر شود و مسکن روستایی توسعه پیدا کند تا از حاشیه نشینی و بزرگ شدن بی‌رویه شهرها جلوگیری شود . به نظر می‌رسد ، مهاجرت معکوس به روستاها هم برای حفظ فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی می تواند مفید باشد و هم سمت و سوی آن جهش تولید مسکن است .

    آسیب‌های اجتماعی با ایجاد نواحی منفصل شهری افزایش یافت

    نماینده مجلس یازدهم ادامه داد : هم‌اکنون گسترش جمعیت ساکن در حاشیه شهرها یا ایجاد نواحی منفصل شهری موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده است . به نظر می‌رسد خلاء های زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که باید ساماندهی شود .

    محمدبیگی با تاکید بر حمایت مجلس از اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافتهای فرسوده، توضیح داد : مجلس از بازآفرینی بافت های فرسوده حمایت می کند . چرا که افراد آن محله می‌توانند در محل خود و در واحدهایی که با کیفیت بازآفرینی شده ، مجددا سکونت یابند . در مجلس به دنبال آن هستیم تا الگوی ایرانی - اسلامی در ترویج ساخت مسکن و معماری داخلی و ظاهری منازل نیز اتفاق بیفتد . وضعیت فعلی مسکن اصلا قابل قبول نیست و ما در مجلس جدی و مصمم هستیم .




    مطالب مرتبط

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    نظرات کاربران