در حال بارگذاری ...
  • افتتاح رسمی بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری

    با توجه به اینکه بیمارستان بروجن در مسیر مهم و شریانی واقع شده بخش مراقبت‌های ویژه به نحو مطلوب دیده شده است . بخش‌های دیگر از جمله پاراکلینیک ، درمانگاه و فضاهای بعدی در این بیمارستان دیده شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از افتتاح رسمی بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان خبر داد .

    محمدجعفر علیزاده از افتتاح بیمارستان بروجن و اختصاص آن به بیماران کرونایی خبر داد و گفت : یکی از بیمارستان‌های بزرگی که سازمان مجری احداث کرده و بعد از بهره‌برداری آزمایشی در اسفند سال گذشته ، روز ۲۴ تیر به شکل رسمی افتتاح شد بیمارستان بزرگ ۲۴۰ تختی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری است . این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع و در حدود ۴ هکتار و در ۶ طبقه با زیربنای ۱۷ هزار و ۳۶۰ مترمربع با توجه به نیاز منطقه احداث شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز منطقه ، بخش‌های تخصصی و پایه در این بیمارستان پیش‌بینی شده است ، توضیح داد : بخش جراحی زنان و مردان با ۵۶ تخت بستری ، بخش داخلی زنان و مردان با ۵۶ تخت بستری ، بخش زنان و زایمان با ۳۸ تخت و بخش کودکان با ۳۶ تخت در این بیمارستان دیده شده است . اورژانس این بیمارستان بالغ بر ۲۰ تخت است که با توجه به نیاز منطقه جوابگو خواهد بود . برای این پروژه ۳۳ تخت مراقبت‌های ویژه را پیش‌بینی کردیم .

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ، با توجه به اینکه بیمارستان بروجن در مسیر مهم و شریانی واقع شده بخش مراقبت‌های ویژه به نحو مطلوب دیده شده است . بخش‌های دیگر از جمله پاراکلینیک ، درمانگاه و فضاهای بعدی در این بیمارستان دیده شده است .

    علیزاده یادآور شد : اواخر سال گذشته این پروژه به شکل آزمایشی بهره برداری شد و مخصوصا در بخش خدمات رسانی به بیماران کرونا ، نقش مهم و ویژه‌ای ایفا کرد . از روز ۲۴ تیر ، این بیمارستان رسما افتتاح می‌شود و امید است که در خدمات‌رسانی به مردم منطقه موثر باشد . با توجه به اینکه این پروژه از سال های گذشته آغاز شده است در بخش ساخت بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است . همچنین ، قیمت روز این پروژه برای ساخت بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران