در حال بارگذاری ...
  • اخذ مالیات از خانه‌های خالی زمینه‌ساز عرضه و فروش واحدهای خالی در کشور

    سازمان امور مالیاتی در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی سامانه را بارگذاری کرده تا با شناسایی این واحدها برای مالکان برگه مالیاتی ارسال کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : اخذ مالیات از خانه‌های خالی زمینه‌ساز عرضه و یا فروش واحدهای مسکونی در کشور خواهد شد و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کنترل بازار اجاره ، این مصوبه توانسته بازار پرالتهاب اجاره مسکن را کنترل کند .

    محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی که در مجلس به تصویب رسیده است ، اظهار داشت : وزارت راه و شهرسازی اخذ مالیات از خانه‌های خالی را به مجلس پیشنهاد داد که این مساله زمینه‌ساز عرضه و یا فروش واحدهای مسکونی خالی در کشور خواهد شد .

    وی افزود : سازمان امور مالیاتی در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی سامانه را بارگذاری کرده تا با شناسایی این واحدها برای مالکان برگه مالیاتی ارسال کند . این مالیات برای ایجاد بازدارندگی است تا مالکان این واحدها هرچه سریع‌تر این واحدهای خالی را به بازار عرضه کنند .

    اسلامی در ادامه در خصوص تصویب مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا بابت کنترل بازار اجاره ، تصریح کرد : این مصوبه بازار پرالتهاب اجاره مسکن را کنترل کرده است . در همین زمینه و براساس گزارش‌های روزانه، تاکنون آژانس‌های املاک در همه مناطق از این مصوبه تبعیت کرده اند و طبق رصدهای انجام گرفته معاملاتی که در آژانس‌ها ثبت شده ، نشان دهنده کنترل و ایجاد ثبات در این بازار است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری و تشکیل ستاد اجرایی سازی این برنامه در وزارتخانه ...

    |

    حدود سه دهه از تجربه‌اندوزی سازمان می‌گذرد که لازم است نسبت به بازنگری و احتمالاً تغییر در کلیات یا برخی جزئیات ساختار نظام مهندسی به عنوان یک گام استراتژیک اقدام دقیق و موشکافانه به عمل آورده شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    نظرات کاربران