در حال بارگذاری ...

آغاز اجرای پروژه ساخت ۲۷۰ واحد مسکونی برای اقشار میان درآمدی در شهرک الهیه اراک

این پروژه که در شهر اراک واقع شده ، دارای طراحی منحصر به ‌فرد است و با وجود محدویت‌های اجرای سازه به روش قالب تونلی و استفاده بهینه و حداکثری از فضاها در طراحی داخلی واحدها منجر به ایجاد طرحی قابل توجه در بین پروژه‌های گروه شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۲۷۱ واحدی مسکونی در شهرک الهیه اراک توسط شرکت سرمایه‌گذاری الوند با هدف ساخت مسکن برای اقشار میان‌درآمدی آغاز شده است .

یکی از مسئولیت های گروه سرمایه گذاری مسکن ساخت مسکن متناسب با نیاز اقشار متوسط جامعه است که پیرو سیاست های  بانک مسکن و سیاست های کلان دولت در دستور کار قرار گرفته است .

با همین رویکرد ، گروه سرمایه گذاری مسکن در شهرهای مختلف اقدام به اجرا و شروع ساخت پروژه‌های میان درآمدی کرده است. یکی از پروژه‌هایی که توسط شرکت سرمایه‌گذاری الوند ساخته می‌شود ، پروژه سرو واقع در استان مرکزی است که یکی از پروژه‌های شاخص گروه سرمایه گذاری مسکن به شمار می‌رود .

این پروژه با زیربنای کل تقریبی ۳۸ هزار و ۶۹۱ مترمربع و ۲۷۱ واحد مسکونی از پروژه‌های فعال شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند است .

این پروژه که در شهر اراک واقع شده ، دارای طراحی منحصر به ‌فرد است و با وجود محدویت‌های اجرای سازه به روش قالب تونلی و استفاده بهینه و حداکثری از فضاها در طراحی داخلی واحدها منجر به ایجاد طرحی قابل توجه در بین پروژه‌های گروه شده است .

با توجه به سابقه مطلوب شرکت الوند در احداث پروژه‌های با استانداردهای مهندسی در شهر اراک و به ویژه شهرک الهیه ، پیش‌بینی می‌شود این پروژه بتواند بخشی از مسکن اقشار متوسط جامعه را تامین به خوبی تامین کند .

عملیات اجرایی پروژه مسکونی سرو اراک به رغم مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا ، در اردیبهشت‌ماه آغاز شده و خاکبرداری و سازه بخشی از پروژه با سرعت مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست .

بر اساس پیش بینی و برنامه زمانبندی اولیه ، عملیات اجرای سازه اصلی پروژه از ماه آینده آغاز خواهد شد .

پس از ساخت چندین هزار واحد مسکونی با کیفیت در شهرک الهیه اراک توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند ، یکی از قطعات زمین‌های باقیمانده در این شهرک با هدف تبدیل شدن به مجتمع آپارتمانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .

با رایزنی‌های انجام شده توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن ، برای بهبود طراحی و افزایش پتانسیل ساخت و ساز در نهایت شهرداری اراک با طرح جدید شرکت در این زمین موافقت کرد .

نوآوری در طراحی پروژه مسکونی سرو ، باعث شده است ضمن بهره‌گیری از تکنولوژی قالب تونلی، با طراحی کاملا جدید و ابتکاری ، بسیاری از نقایص ساختمان‌های احداثی با این روش رفع شود .




مطالب مرتبط

در سال ١۴٠٣ ، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی ، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است .

|

سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

|

علی خورسندیان دارای مدرک دکتری تخصصی مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی بوده و پیش از این مدیرعاملی بانک صنعت و معدن را به عهده داشته است .

|

پس از اتمام عملیات انشعابات آب ، برق و گاز توسط وزارت نیرو ، محوطه سازی ظرف یک ماه آتی تکمیل و متقاضیان امکان اسکان خواهند داشت .

|

در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم ، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم ، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل گری بود .

|

نظرات کاربران