در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۳۱۷۶ فقره سند تک برگی به نام دولت در استان همدان طی یکسال اخیر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد : از نیمه دوم سال گذشته تا کنون اسناد تک برگی اخذ شده به نام دولت توسط این اداره کل حدود ۳۱۷۶ فقره است .

    علیرضا صارمی اعلام کرد : با تلاش همکاران حوزه معاونت املاک و حقوقی به طور کلی از نیمه دوم سال گذشته تا کنون موفق به اخذ حدود ۳۱۷۶ فقره سند تک ‌برگی املاک و اراضی دولت در سطح استان شده ایم . مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راه های حفاظت و صیانت از املاک دولت است از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن ، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است .

    صارمی همچنین بیان کرد : در سال جاری طی برنامه‌ریزی صورت گرفته روند اخذ اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم‌ می یابد .

    وی به عملکرد مؤثر اداره حقوقی این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری اشاره و عنوان کرد : با دفاع مؤثر و پیگیری همکاران واحد حقوقی ، احکام قضایی عمدتاً به نفع دولت صادر می شود ، در سه ماهه از مجموع ۲۴ پرونده مختومه در این حوزه ۱۳ پرونده به له دولت حکم صادر شده است . در سه ماهه سالجاری از مجموع ۵۲ پرونده در جریان نیز ۳۳ پرونده له دولت صادر شده است .

    سرپرست معاونت املاک و حقوقی در پایان خاطرنشان ساخت : در این سه ماهه واگذاری ۳۲ هزار و ۷۴۱ متر مربع زمین مسکونی و غیرمسکونی از طریق مزایده و پرداخت ۵۵ مورد ما به ازای ریالی به اقشار ویژه انجام شده است .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هرگونه خرید و فروش ، تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا ...

    |

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    بر اساس ارزیابی بعمل آمده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در قیاس با برنامه اجرایی ابلاغی سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های "مدیریت زمین"، "مدیریت ساخت" و "مدیریت منابع "، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه برتر شد .

    |

    نظرات کاربران