در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین جزئیات تکمیل واحدهای مسکونی مهر در سراسر کشور

    استان‌ها در حال تلاش برای اتمام پروژه‌ واحد مسکن مهر هستند . منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه مشخص و به استان ها ابلاغ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین جزئیات تکمیل واحدهای مسکونی مهر که بخش عمده آنها بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن بوده است را اعلام کرد و گفت : پایان آبان ماه تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از پرونده های دارای مشکلات حقوقی و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به متقاضیان تحویل می‌شود .

    علی نیبان در خصوص روند تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت : تا پایان آبان‌ماه امسال تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان‌ها جمع‌بندی خواهند شد و مراسم اختتامیه واحدهای مسکونی مهر در استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد . همچنانکه در تعدادی از استان ها مراسم اختتام مسکن مهر برگزار شده است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون هفته‌ای دو جلسه به شکل ویدئوکنفرانس با استان ها جلسه پیگیری اتمام مسکن مهر و اختتام آنها برگزار می شود ، افزود : استان‌ها در حال تلاش برای اتمام پروژه‌ واحد مسکن مهر هستند . منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه مشخص و به استان ها ابلاغ شده است .

    نبیان تصریح کرد : منابع تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در اختیار استان های قرار گرفته و استان هایی که واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارند با راهبری و نظارت ستاد وزارتخانه تلاش می کنند تا در زمان مقرر ؛ پایان آبان ۹۹ ، تمامی واحدهای باقیمانده را به غیر از واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی و سایر مشکلات هستند به متقاضیان تحویل دهند . پرونده های دارای مشکلات حقوقی که در دستگاه قضا در حال بررسی هستند ، مسکن های مهر فاقد متقاضی و واحدهای مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مجموعه واحدهای مسکن مهر کسر خواهند شد .

    نبیان تصریح کرد : در خصوص مسکن های مهری که هم اکنون فاقد متقاضی هستند رایزنی هایی با برخی از نهادهای انقلابی از جمله بهزیستی ، کمیته امداد امام (ره) ، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی شده که چنانچه متقاضی آن واحدها باشند ، در اختیار آنها قرار بگیرد که بخش عمده ای از واحدها تعیین تکلیف شده است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد : پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی ۱۰۰۴۹ واحد ، زیر پیشرفت فیزیکی ۴۴۰۵ واحد و فاقد متقاضی ۱۴۲۳۳ واحد هستند که از این میزان ، در مجموع ۸۸۸۸ واحد تعیین تکلیف شده که بخشی از آنها به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شده است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران