در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت

    پروژه مسکن مهر دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که در دولت یازدهم ۷۸۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شد و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را اعلام کرد و گفت : حدود ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکونی مهر دارای معارض هستند که در حال تلاش هستیم تا مشکلات واحدهایی را که قابلیت رفع و رجوع و تکمیل دارند، را حل کنیم .

    علی نبیان آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را اعلام کرد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که جمع کل واحدهای مسکونی مهر تحت مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن که دارای معارض هستند، ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد است، گفت: از مجموع ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکن مهر دارای معارض ، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹ واحد در مراجع قضایی پرونده دارند که در دست بررسی است از این تعداد پرونده در دست بررسی در مراجع قضایی ۲۸۸۵ واحد مربوط به تعاونی‌ها و ۷۱۶۴ واحد مربوط به تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه هستند.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد : همچنین از مجموع ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکونی دارای معارض، ۱۴ هزار ۲۳۳ واحد، فاقد متقاضی هستند که ۲۴۶۳ واحد تعیین تکلیف شده و ۶۴۲۵ واحد آمادگی تبدیل به طرح اقدام ملی مسکن را دارا هستند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد واحدهای مسکونی مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نیز  ۴۴۰۵ واحد برشمرد و توضیح داد: تعداد۲۱ هزار و ۷۰۹ واحد از مجموع ۵۰ هزار و ۳۶۹ واحد کل دارای معارض، مشخصا دارای مشکلات مرتبط با تعاونی هستند که از این میزان، ۱۰ هزار و ۸۶۱ واحد دارای پرونده قضایی به علت شکایت اعضای از مدیران تعاونی و یا بالعکس و ۱۰ هزار و ۸۴۸ واحد نیز مشکلات جذب متقاضی را دارند.

    گفتنی است ، پروژه مسکن مهر دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که در دولت یازدهم ۷۸۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شد و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران