در حال بارگذاری ...
  • افزایش مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن

    بر اساس هدفگذاری انجام شده در قالب طرح جهش تولید مسکن ، سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات باید به ۲۵ درصد افزایش یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است ، از تاسیس صندوق مستقل نزد بانک مسکن برای تامین منابع این بخش در قالب طرح جهش تولید مسکن خبر داد .

    محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به پیش‌بینی راهکارهای مختلف در حوزه تامین منابع بخش مسکن گفت : در کمیسیون عمران مجلس این موضوع مورد بررسی قرار گرفته به طوری که در قالب طرح جهش تولید تاسیس صندوق مستقل برای تجمیع منابع بخش مسکن پیش‌بینی شده است . تامین منابع این صندوق از محل‌های مختلف پیش بینی شده که بخشی از آن از محل قانون بودجه، بخش از منابع از محل بازگشت اقساط مسکن مهر و بخش دیگر نیز منابع سایر بانک‌ها خواهد بود .

    رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس مجمع بانک مسکن ریاست این صندوق را بر عهده دارد ، گفت : نظر مدیران بانک مسکن نسبت به تاسیس این صندوق برای تجمیع منابع بخش مسکن مثبت است . این منابع با دستور وزیر راه و شهرسازی برای تامین مالی بخش مسکن هزینه می‌شود . متاسفانه غیر از بانک مسکن ، سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات شبکه بانکی به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است .

    رضایی کوچی با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز جامعه ، گفت : بر اساس هدفگذاری انجام شده در قالب طرح جهش تولید مسکن ، سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات باید به ۲۵ درصد افزایش یابد .

    رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نوبت رسیدگی به طرح «جهش تولید مسکن» در صحن علنی مجلس ، گفت : بیش از یک هفته است که این طرح به هیئت رئیسه اعلام وصول شده است و بررسی آن احتمالا در روز چهارشنه هفته جاری یا اوایل هفته آینده در صحن آغاز می‌شود . طرح جهش تولید یک طرح دو فوریتی است که تامین مسکن برای اقشار دهک‌های پایین جامعه را هدف قرار می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران