در حال بارگذاری ...
  • اختتامیه مسکن مهر در ۲۰ استان تا پایان مهر ماه

    در دولت نهم و دهم جمعا برای احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شد که ۷۸۰ هزار واحد تا پایان دولت دهم تکمیل شد . یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تا تا امروز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به اتمام رسیده و واگذار شده است . باقی این واحدها نیز انشااله تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۵ مردادماه آخرین مهلت تکمیل پرونده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است ، از تکمیل پرونده ۲۰ هزار نفر تا آخرین ساعات دیشب خبر داد .

    محمد اسلامی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران ، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت : خدارا شاکر هستیم که امروز یکی دیگر از سلسله پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن را که اقدام واضح دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد جریان تولید پایدار مسکن است را آغاز کردیم .

    وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان مرکزی افزود : بحمدالله در استان مرکزی به میزانی که مردم ثبت نام کردند و واجد شرایط هستند ، هم زمین تخصیص داده شده و هم کارگزار انتخاب شده است . بنابراین پروژه‌ها طبق زمانبندی اجرا می شود که مردم دغدغه مسکن نداشته باشند .

    این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه به بحث مسکن مهر اشاره کرد و گفت : از زمان آغاز به کار من به عنوان وزیر راه و شهرسازی ، وعده داده شد که ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام ، منهای آن دسته از پروژه‌ها که پرونده قضایی دارند ، به اتمام رسانده و  ۴۰۰ هزار واحد مسکن هم در قالب طرح اقدام ملی احداث شود . بحمدالله اکنون تنها ۶۷ هزار واحد مسکن مهر در دست اجراست و باقی به استثنای آن‌ها که پرونده در دادگاه دارند ، تمام شده است . حداکثر تا پایان مهر ، ۲۰ استان اختتامیه مسکن مهر خواهند داشت.

    وی ادامه داد : در دولت نهم و دهم جمعا برای احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شد که ۷۸۰ هزار واحد تا پایان دولت دهم تکمیل شد . یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تا امروز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به اتمام رسیده و واگذار شده است . باقی این واحدها نیز انشااله تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت : برای طرح اقدام ملی مسکن ، در تمام کشور زمین‌ها تخصیص داده شده ، کارگزارها انتخاب شده‌اند و پروژه ها آغاز شده است . انشاالله از همین ماه پروژه‌های مسکن ملی که در استان‌ها پیشتاز بودند را به مردم واگذار خواهیم کرد . بقیه افرادی که ثبت نام کردند یا در شهرهای کوچک برای احداث گروهی زمین در اختیار می‌گیرند ، یا در پروژه‌هایی که به صورت مجموعه‌سازی است ، به پروژه معرفی می شوند .

    اسلامی به بیان اینکه هنگام ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ، با توجه به تقاضایی که وجود داشت و التهاب بازار مسکن ، سامانه باز گذاشته شد تا که هرآنکه متقاضی است ثبت نام کند ، گفت : یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت پیامکی و ثبت در سامانه در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند . بعد از انجام غربالگری ، تا امروز حدود ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند و برای این عده زمین پیش‌بینی شده است . تفاهم‌نامه‌هایی با نیروهای مسلح ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت رفاه و سایر وزارتخانه‌ها امضا شده است . این مجموعه‌ها نیز یا خود زمین در اختیار دارند و یا با استفاده از منابع یارانه‌ای به جامعه تحت پوشش خود برای احداث مسکن کمک می‌کنند .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان گفت : از ۱۷۰ هزار نامی که وزارت آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داد، ۷۵ هزار نفر شاغل یا بازنشسته فاقد مسکن بودند که تاکنون احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای این افراد آغاز شده است .

    اسلامی با بیان اینکه نهضت خانه‌سازی در کشور شکل گرفته و در حال شتاب‌گیری است ، افزود : وام مسکن برای سازندگان افزایش یافته است . نکته مهم این است که سازنده بتواند وام در اختیار گرفته وپروژه را احداث کند . چراکه اعطای وام مسکن به خریدار تورم‌زا است و مسئولان اقتصادی ما به درستی این را تشخیص دادند . اکنون بانک ۸۰ درصد قیمت تمام شده پروژه را به سازنده وام می‌دهد. این وام تقسیم سرانه شده و به خریداران واگذار می شود تا در قالب قرارداد خرید اقساطی این وام را تسویه کنند .

    وزیر راه و شهرسازی سپس به موضوع تکمیل پرونده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن پرداخت و گفت : تا دیشب حدود ۲۰ هزار نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌اند . در این روند کل فرایند تشیکل پرونده ، افتتاح حساب و واریز وجه به حساب الکتریکی انجام شد . در واقع می‌توان گفت که کرونا باعث شد که دولت الکترونیک با شتاب بیشتری در خدمت جامعه و کشور قرار بگیرد . مهلت تکمیل پرونده برای طرح اقدام ملی مسکن تا ۲۵ مرداد است و این مهلتی است که متقاضیان می‌توانند اثبات کنند که متقاضی مسکن هستند . بنابراین از مردم خواهش می‌کنم که هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل پرونده و واریز آورده خود اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران