در حال بارگذاری ...
  • تحویل ۳۸ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در هفته دولت

    کلیه واحدهای باقیمانده مسکونی مهر تا پایان آبان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از تحویل ۳۸ هزار واحد مسکونی مهر به متقاضیان در هفته دولت خبر داد و گفت : منهای ۱۰۸ هزار واحدی که پرونده های قضایی و مشکلات تعاونی دارند ، ۶۰ هزار واحد از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی باقیمانده است که ۳۸ هزار واحد آن هفته دولت و مابقی تا پایان آبان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد .

    محمود محمودزاده از افتتاح ۳۸ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت : در مجموع از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون منهای ۱۰۸ هزار واحدی که پرونده حقوقی و مشکلات تعاونی دارند ، ۶۰ هزار واحد باقیمانده که ۳۸ هزار واحد آن در هفته دولت به متقاضیان تحویل می‌شود . تکمیل واحدهای مسکونی مهر بخشی از تعهدات دولت و راهکاری برای تعادل بخشی به بازار مسکن است .

    محمودزاده تصریح کرد : کلیه واحدهای باقیمانده مسکونی مهر تا پایان آبان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می شود . مجموعه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ، سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تلاش هستند تا در کوتاهترین زمان ممکن ، باقیمانده پروژه های مسکن مهر را تحویل دهند و خاتمه این ابرپروژه ، اعلام شود .

    وی یادآور شد : در یکسال و نیم گذشته بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شد . ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر هم اکنون آماده سازی است که مسائل خدمات زیربنایی ، آماده سازی و جزئیاتی دارد که با مشارکت سایر وزارتخانه ها و ارگان ها از جمله وزارت نیرو، وزارت نفت، و همکاران استانی دارند به زودی تکمیل و تحویل مردم خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند . همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی ، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن ، خوابگاه نیست . بلکه نگاه ما به ...

    |

    تمام تلاش مان این است که با تعامل و همگرایی کلیه مسئولان استانی این تعداد واحد مسکونی تعیین تکلیف شده و طرح مسکن مهر در استان به اتمام برسد .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران