در حال بارگذاری ...
  • بررسی تغییر کاربری مناطق کم برخوردار استان همدان در کمیسیون ماده پنج

    تسریع در بررسی روند اداری پرونده ها و توجه به قانون و مقررات ورعایت ضوابط در بررسی ها ضروری بوده و سعی شود موضوعات با انتفاع عمومی برای تمامی شهروندان در اولویت کمیسیون ماده پنج و دبیرخانه استان قرار گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان در سالن شهداء استانداری به ریاست استاندار و اعضاء کمیسیون خبر داد .

    داریوش حسینی بیان کرد : در این جلسه در راستای همراهی با مردم در توسعه شهری ، کاهش مشکلات شهروندان ، تسریع در روند اجرای طرح های جامع و تفصیلی و اجرایی نمودن آنها ، تاًمین کاربری ها و سطوح و سرانه های شهری بالاخص عمومی و غیر انتفاعی ، رفع تعارضات مختلف اعم از طرح ها ، سازمان ها و مالکین پیشنهادات مختلفی برای شهر همدان مطرح گردید .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد : در این جلسه تعدادی از درخواستها مانند تغییر تراکم و تغییر کاربری به تجاری و خدماتی در محلات مختلف شهر با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله جولان و شهرک الوند مطرح و تصمیات لازم اتخاذ شد و تعدادی از درخواست ها نیز با توجه به  اینکه با ضوابط و مقررات شهرسازی و منافع عمومی شهروندان در تعارض قرار می گرفت مورد موافقت قرار نگرفت .

    وی ادامه داد : اعضای جلسه ضمن در نظر گرفتن عدالت در توزیع خدمات برحفظ حقوق مردم و شهروندان تاکید داشته و در این راستا توجه به مناطق کم برخوردار، اجرایی نمودن طرح ها ، رعایت ضوابط و مقررات مصوب ، احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی در شرایط کنونی شهرها از جمله رویکرد های اساسی بوده است .

    حسینی بیان کرد : تسریع در بررسی روند اداری پرونده ها و توجه به قانون و مقررات ورعایت ضوابط در بررسی ها ضروری بوده و سعی شود موضوعات با انتفاع عمومی برای تمامی شهروندان در اولویت کمیسیون ماده پنج و دبیرخانه استان قرار گیرد . در این جلسه برای تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی ، اصلاح خط پروژه محله حصار مطهری و اصلاح معابر برخی دیگر از محلات شهر همدان مطالبی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد .

    حسینی در پایان خاطرنشان ساخت : در این جلسه دستوراتی برای رسیدگی به چند موضوع حائز اهمیت از جمله تفکیک و آماده سازی در نقاطی از شهر در جهت حل مشکل مسکن برای طیف های مختلف درآمدی و بلند مرتبه سازی در نقاط مناسب از منظر فنی و کارشناسی صادر شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هرگونه خرید و فروش ، تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    تاکنون دو شهر از ۴۸ شهر استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شده اند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    نظرات کاربران