در حال بارگذاری ...
  • ۶۳ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در اولویت واگذاری مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : از ۹۳۰ هزار متقاضی طرح مسکن ملی ، ۶۳ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند که در اولویت واگذاری مسکن قرار دارند .

    محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت ساخت ، تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر و مسکن ملی ، افزود : با یک بررسی علمی متوجه می شویم که نسبت تعداد واحدهای مسکونی به تعداد خانوار بیشتر است ، اما امکان خانه دار شدن افراد و خانواده های زیادی به دلیل عدم استطاعت خرید در بازار فعلی وجود ندارد به همین دلیل در این دوره با اعمال سیاست جدید، موضوع عرضه و تقاضا برای جامعه هدف را ملاک قرار دادیم و تصمیم گرفتیم زمینه خانه‌دار شدن افرادی که استطاعت مالی ندارند را فراهم کنیم . دو سال پیش با اهتمام ویژه وعده دادیم که ٩٠٠ هزار واحد مسکونی را تا آخر دولت وارد بازار کرده و به مردم تحویل می دهیم . بر همین اساس ، برنامه تحویل یک سبد ۹۰۰ هزار واحدی متشکل از مسکن مهر و مسکن ملی را در جلسه رای اعتماد ارایه شد که به سمت اجرای این طرح حرکت کردیم .

    اسلامی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : در این طرح هم امکان ثبت‌نام وجود داشت هم اینکه برای تحت پوشش قرار دادن جامعه کارگری و بازنشستگان با وزارت تعاون ، برای جامعه فرهنگی با وزارت ارشاد ، برای خانه دار شدن نیروهای مسلح با وزارت دفاع و سایر دستگاه‌ها تفاهمنامه هایی را مبادله کردیم تا جامعه هدف را گسترش دهیم . امروز ۴۰۰ هزار واحد ملی مسکن را در سطح کشور تامین زمین کردیم و پروژه های آن تعریف شده است در بسیاری از شهرها در حال واگداری زمین هستیم که مردم به صورت گروهی شروع به ساخت زمین کنند . در خیلی از شهرها ساختمان های دو طبقه ۴ واحدی به چند خانوار تخصیص داده می شود و با مدیریت بنیاد مسکن پروژه‌ها را احداث می‌کنند .

    اسلامی ادامه داد : در مرحله اول ثبت نام مسکن ملی به میزان طرفیت آماده شده تامین زمین کردیم و هدف ما این بود که تقاضا محور عمل کنیم تا واحد ساخته‌شده بدون متقاضی نداشته باشیم . در مرحله دوم ثبت‌نام را باز گذاشتیم که در نهایت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت پیامکی و یا از طریق سامانه ثبت‌نام کردند که پالایش‌ها انجام شد تا واجدان شرایط شناسایی شوند . از ۹۳۰ هزار نفری که تاکنون پرونده ثبت نام مسکن ملی خود را تکمیل و اطلاعات خود را وارد کردند ، حدود ۴۰۰ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند ، البته پالایش ادامه دارد و باید افراد پرونده خود را کامل و پول واریز کنند تا مشخص شود که متقاضی جدی مسکن‌ملی هستند تا به پروژه متصل شوند .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : تحلیل آماری که به صورت مشترک با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام دادیم نشان می دهد از ۹۳۰ هزار متقاضی طرح مسکن ملی، ۶۳ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند که در اولویت واگذاری مسکن قرار دارند و از بین این ۶۳ هزار نفر نیز ۹ هزار نفر از جامعه کارگری هستند .

    وی افزود : ۳۵۹ هزار نفر از ۹۳۰ هزار نفر کد کارگری دارند واجد شرایط دریافت مسکن نیز از قشر کارگران هستند . ما افتخار می‌کنیم برای حدود ۱۱۲ هزار نفر  از ثبت نام کنندگان جزو دهک‌های یک ، دو و سوم قرار دارند و ۲۲ هزار نفر نیز جزو کارگران هستند . با سازمان‌های حمایتی تفاهم‌نامه منعقد کردیم و با تعرفه و با یارانه خاص و با وام بلاعوضی که به آنها تعلق می‌گیرد خانه دار خواهند شد . مجموعه اقدامات ما ، درست شامل جامعه هدفی است که به دنبال آن بودیم و نمی‌توانند از بازار موجود ، مسکن تهیه کنند و جامعه ای که در فهرست ما هستند همان هایی هستند که به دنبال شناسایی آنها بودیم .

    وی گفت : در بخش آموزش و پرورش نیز از بین ۱۷۰ هزار نفری که لیست آنها به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است ، تا کنون ۷۵ هزار نفر واجد شرایط بودند و حدود ۲۰ هزار پروژه شروع شده است و ۲۰ تا ۳۰ هزار پروژه نیز به زودی شروع می‌شود .

    اسلامی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت‌ها را به کار می‌گیریم ، گفت : علاوه بر انبوه‌سازان از ظرفیت بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام، موسسات خیریه و خیرین مسکن‌ساز استفاده کردیم و زمین در اختیار آنها قرار دادیم و پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم . تا رسیدن به جریان پایدار تولید و عرضه مسکن برای جامعه هدف حائز اهمیت و تا زمانی که به هدف نرسیم، این حرکت را متوقف نمی‌کنیم.




    مطالب مرتبط

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران