در حال بارگذاری ...

۲۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک صاحب سند شدند

با توجه به استقبال روستاییان از صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک و ضرورت توسعه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، تفاهم نامه همکاری متقابل بین دو سازمان تنظمیم و به امضا رسید تا خدمات رسانی بهتری به متقاضیان انجام شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صدور ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار سند روستایی تاکنون توسط بنیاد مسکن با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت : ۲۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک صاحب سند شدند .

علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که امروز ۲۸ مرداد در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد ، گفت : تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار از واحدهای مسکونی روستایی دارای سند مالکیت رسمی شده اند .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۸۹ به منظور سند دار کردن املاک روستایی و همچنین املاک شهری در شهرهای کوچک ، مجلس شورای اسلامی ، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن را تصویب کرد، افزود: این اقدام موجب دائمی شدن صدور سند، ارایه این خدمات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شده است .

تابش ادامه داد : تاکنون بیش از ۲۴۷ هزار سند برای واحدهای مسکونی شهرهای کوچک نیز صادر شده است .

وی برخی از اثرات صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شاملِ افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت های اقتصادی ، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی ، افزایش نسبی سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات ، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه های دولتی ، تقویت حقوق مدنی و بهره مندی از مزایای حقوق مالکانه ، قرارگیریر بخش قابل توجهی از ثروت ملی (ساختمان های روستایی و شهری) در گردش اقتصادی و احیای حقوق مدنی برشمرد .

به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به استقبال روستاییان از صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک و ضرورت توسعه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، تفاهم نامه همکاری متقابل بین دو سازمان تنظمیم و به امضا رسید تا خدمات رسانی بهتری به متقاضیان انجام شود .

تابش محورهای اصلی این تفاهم نامه را همکاری در زمینه حد نگاری (کاداستر) و صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری ، همکاری در خصوص حدنگاری و صدور اسناد اراضی تملکی بنیاد که از سوی سازمان جنگل ها و مراتع واگذار شده، و همچنین همکاری در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده در روستاها و شهرها به اسناد تک برگی برشمرد .




مطالب مرتبط

از بیش از ۴ میلیون سندی که در روستاها و شهرها صادر شد ، ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۹۲ جلد سند در روستاها و ۳۷۳ هزار و ۷۷۷ جلد سند در شهرهای کوچک صادر شده است .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

نظرات کاربران