در حال بارگذاری ...
  • اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان با حضور وزیر راه و شهرسازی

    طبق شناسایی انجام‌ شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار کشور بیش از یک واحد مسکونی در اختیار دارند و نام یک‌هزار و ۵۰۰ شخصیت حقوقی نیز در این بین به چشم می‌خورد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سامانه ملی املاک و اسکان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی ، اجرایی و اعلام شد ، اولین لیست خانه‌های خالی در شهریورماه به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود .

    سامانه ملی املاک و اسکان کشور روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در مراسمی با حضور محمد اسلامی اجرایی شد .

    محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان در بهمن ماه پارسال رونمایی و آماده بهره برداری شد ، گفت : در ماه گذشته با مصوبه هیئت دولت اطلاعات جامعی از دستگاه‌های مختلف اخذ و به سامانه وارد شده است . تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و شناسنامه‌دار شده است که این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد از واحدهای مسکونی کشور را شامل می‌شود.

    محمودزاده با بیان اینکه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی مالکیت این واحدها را در اختیار دارند ، اظهار کرد : طبق شناسایی انجام‌ شده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار کشور بیش از یک واحد مسکونی در اختیار دارند و نام یک‌هزار و ۵۰۰ شخصیت حقوقی نیز در این بین به چشم می‌خورد .

    او همچنین از شناسایی یک فرد و یک نهاد مالک واحدهای مسکونی متعدد خبر داد و گفت : فردی را شناسایی کرده‌ایم که مالک ۶۰۵ واحد مسکونی است ، همچنین یک شخصیت‌های حقوقی ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد را در تملک دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک‌هایی به مالکان دارای دو و چند واحد مسکونی از امروز خبر داد و گفت : یک میلیون و ۵۰۰ پیامک ، ظرف ۱۰ روز آینده به این دست از مالکان فرستاده خواهد شد و این افراد فرصت خواهند داشت تا با ورود به سامانه املاک و اسکان وضعیت فعلی واحد خود که خالی و یا در اجاره است را مشخص کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات وزارتخانه در بخش مسکن و ساختمان پرداخت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران