در حال بارگذاری ...
  • احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در مناطق دارای زیرساخت

    سازندگانی که در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت دارند با زمینی که دولت در اختیار آنها قرار می دهد و ۲۰ درصد آورده خود اقدام به ساخت و ساز می کنند و ۸۰ درصد دیگر را بانک به سازنده تسهیلات می‌دهد تا واحد مسکونی را احداث کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در شبکه ۳ سیما و در برنامه قدردانی از ۱۴۰ هزار صاحبخانه خوب ، گفت : تامین زمین مرغوب ، تامین مالی و انتخاب سازندگان خوش نام و مشارکت دادن متقاضیان در تکمیل واحدها ، راهکار دولت برای اجرای موفق طرح اقدام ملی مسکن است .

    با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در شبکه سه سیما ، به شکل نمادین از چهار صاحبخانه که در شرایط کنونی اجاره خود را کاهش داده و یا بر اجاره‌های سال گذشته نیفزودند و به کمپین صاحبخانه خوب پیوستند سپاسگذاری  و از سوی وزارت راه و شهرسازی ، جوایزی اهدا به آنها اهدا و  از کار ارزشمند آنها سپاسگزاری شد .

    بنا بر اعلام قبلی وزیر راه و شهرسازی ، در سراسر کشور ۱۴۰ هزار صاحبخانه خوب شناسایی شده اند که بتدریج از تمامی آنها قدردانی خواهد شد .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در عین حال در خصوص برنامه‌های دولت برای حمایت از مستاجران در شرایط کرونا ، اعلام کرد : مستاجرانی که در سامانه اقدام ملی مسکن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کرد‌‌ه‌اند و به عنوان واجد شرایط شناخته شدند و مراحل تکمیل مدارک را طی می‌کنند به زودی در مدار دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار می‌گیرند . متقضیان طرح اقدام ملی واجد شرایط در طی امسال و سال آینده با تسهیلات بانکی که دریافت می‌کنند و مشارکت در احداث واحدهای مسکونی ملی ، صاحب خانه می‌شوند .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه تولید مسکن جریان مستمری است و ادامه خواهد یافت در خصوص تاثیر اجرای طرح مسکن ملی در بازار مسکن ، توضیح داد : بخش مسکن متاثر از التهاباتی است که در بازارهای موازی همچون بازار ارز و طلا وجود دارد و همواره این دو بازار موازی ، تاثیر قابل توجهی بر بازار مسکن داشته اند و التهاب آفرین بودند .

    اسلامی تاکید کرد : طرح اقدام ملی مسکن همه اقشار دست‌اندرکار و مردم را بسیج کرده است تا متقاضیان واقعی مسکن صاحب خانه شوند . در طرح اقدام ملی مسکن مهمترین ابزار ، زمین بود که در این خصوص زمین‌های مرغوب فراهم شده است . همچنین در خصوص تامین مالی نیز که دومین ابزار برای موفقیت طرح اقدام ملی مسکن بود مجموعه اقداماتی انجام شده است که حمایت از سازنده و همچنین متقاضیان را توامان دیده است .

    وی یادآور شد : سازندگانی که در طرح اقدام ملی مسکن مشارکت دارند با زمینی که دولت در اختیار آنها قرار می دهد و ۲۰ درصد آورده خود اقدام به ساخت و ساز می کنند و ۸۰ درصد دیگر را بانک به سازنده تسهیلات می‌دهد تا واحد مسکونی را احداث کند . بنابراین جریان مولدسازی منابع کمک می کند که مجتمع احداث شود . خریداران دارنده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم و دیگر متقاضیانی که از طریق خرید اوراق از بانک مسکن تسهیلات دریافت کرده اند در این طرح مشارکت خواهند کرد و تسهیلات خریداران به سازندگان انتقال داده می شود . خریداران مکلف هستند در بازه زمانی ۱۲ ساله اقدام به بازپرداخت اقساط خود کنند .

    اسلامی تصریح کرد : تمام ظرفیت های کشور برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تبدیل آن به جریان پایدار تولید مسکن در کشور به خدمت گرفته شده است . در همین راستا ، تفاهم‌نامه‌های گوناگونی با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف و همچنین افراد و سازندگان منعقد شده است تا ساخت و ساز در کشور رونق بگیرد .

    به گفته عضو کابینه دولت دوازدهم ، از آنجاییکه زمین‌ها در مناطق دارای زیرساخت احداث می‌شود سازنده این اطمینان را دارد که برای فروش واحدهای مسکونی که احداث می کند ، متضرر نخواهد شد و تمامی واحدها متقاضی دارند و واحدهای مسکونی با آورده و مشارکت متقاضیان توسط سازندگان تکمیل و تحویل می شود . برای جوانان اقدامی جدید در حال انجام است، از فرصت کرونا برای مستاجران اقداماتی را انجام دادیم . برای مستاجران با پرداخت کمک ودیعه مسکن و برای جوانان و خانه اولی ها با پرداخت تسهیلات به زوج های جوان و خانه اولی‌ها تا سریعتر بتوانند صاحب خانه شوند .  

    اسلامی همچنین در خصوص صاحبخانه‌های خوب ، گفت : افراد هرجایی که گذشت می کنند تا رضایت خدا و رضایت مردم را کسب کند ، برکت و ذخیره است که پاداش آن را هم در دنیا و هم در آخرت از خداوند می‌گیرند . انشاء الله که تمامی افرادی که در این راه کمک مومنانه کردند خداوند به آنها ببخشاید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    نظرات کاربران