در حال بارگذاری ...
  • ساخت تجهیزات بهینه سازی مصرف انرژی طی دو دهه در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

    سامانه پایش مصرف انرژی هم اکنون از نظر دانش مربوط به انرژی و تجهیزات مربوط به اندازه گیری ها و روش های بهینه کردن تاسیسات و سیستم های ساختمانی در کشور منحصر به فرد است که باید به مرور تکمیل شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از راه اندازی سامانه پایش مصرف انرژی دوم شهریور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز تحقیقات ، خبر داد .

    محمد شکرچی‌زاده در خصوص راه اندازی سامانه پایش انرژی که فردا دوم شهریورماه در محل مرکز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود ، گفت : راه اندازی سامانه و تکمیل اطلاعات آن و شناسایی مصرف انرژی در ساختمان ها کاری چندوجهی است که باید علاوه بر مرکز تحقیقات و وزارت راه و شهرسازی ، سایر ارگان ها و سازمان ها در تکمیل اطلاعات آن همکاری کنند .

    رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد : مبحث ۱۹ که مربوط به کاهش مصرف انرژی است، بازنگری شده و به زودی تصویب نهایی و ابلاغ می شود. اجرای این مبحث برای ساختمان های جدید الزامی است .

    شکرچی زاده با یادآوری این مطلب که ساختمان های عمومی و دولتی حدود ۱۵ درصد ساختمان های موجود را تشکیل می دهند ، گفت : باید بتوانیم قیمت حامل های انرژی را برای ساختمان های دولتی واقعی کنیم و این ضرورتی است که باید در آن مسیر ، گام برداریم . ساده کردن راهکارهای مصرف انرژی توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با همکاری سایر ارگان های ذیربط انجام شده و پیش بینی می شود، چنانچه همکاری لازم انجام شود ، شناسایی مصرف انرژی در ساختمان های عمومی و دولتی به منظور واقعی شدن مصرف سوخت ، انجام شود .

    شکرچی زاده یادآور شد : از دهه هفتاد بخش انرژی در مرکز تحقیقات با همکاری شرکت بهینه سازی وزارت نفت ، آزمایشگاه انرژی در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی مستقر شد . آزمایشگاه انرژی هم اکنون یکی از مجهزترین آزمایشگاه های انرژی در سطح کشور است. اخیرا با معاونت فناوری ریاست جمهوری تعاملاتی برقرار و قراردادهایی منعقد شده است .

    وی با اعلام اینکه تجهیزات بهینه سازی مصرف انرژی طی دو دهه در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ساخته شد از نمایش بخشی از تجهیزات در روز رونمایی از سامانه پایش مصرف انرژی خبر داد .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : سامانه پایش مصرف انرژی هم اکنون از نظر دانش مربوط به انرژی و تجهیزات مربوط به اندازه گیری ها و روش های بهینه کردن تاسیسات و سیستم های ساختمانی در کشور منحصر به فرد است که باید به مرور تکمیل شود . ویرایش و تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان تماما در مرکز تحقیقات انجام شده است.




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران