در حال بارگذاری ...
  • تسهیل در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده مهمترین سیاست بانک مسکن در یک سال گذشته

    از سال گذشته بانک مسکن در راستای بازسازی محلات هدف بافت فرسوده ، یک قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده‌ای را آغاز کرد در همین راستا این همکاری در قالب دومین قرارداد در سال جاری نیز استمرار پیدا کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک مسکن تسریع و تسهیل سازی احیا و نوسازی بافت‌ فرسوده شهرهای کشور را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های حمایتی این بانک طی یک‌سال اخیر برشمرد .

    محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به فرارسیدن هفته دولت ، گفت : بی‌تردید یکی از مهم‌ترین تلاش‌های انجام شده از ابتدای تشکیل دولت دوازدهم و به ویژه طی یکسال اخیر ، حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده شهرهای کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت جهت احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده های شهری بوده است . برای محقق شدن این هدف ، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن ، در این مسیر پیشرو بوده است .

    وی ادامه داد : در این مسیر از سال گذشته بانک مسکن در راستای بازسازی محلات هدف بافت فرسوده ، یک قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده‌ای را آغاز کرد در همین راستا این همکاری در قالب دومین قرارداد در سال جاری نیز استمرار پیدا کرد . در جریان انعقاد این قرارداد این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شده تا در صورت وجود منابع در چارچوب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه ای ، تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی پرداخت کند .

    علمداری به کارنامه یکسال اخیر تسهیلات پرداختی به پروژه های ساخت و ساز در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت : از ابتدای سال گذشته تا تاریخ پانزدهم مردادماه امسال ، تعداد ۱۳ هزار و ۳۳۹ فقره تسهلات به ارزش ۸/۰۲۷ میلیاردریال به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند .

    وی در خصوص محل تامین اعتبار تسهیلات منعقده نیز اظهار کرد : از رقم کل تسهیلات منعقده ، رقمی معادل ۲/۱۵۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک و رقمی بالغ بر ۵/۸۵۴ میلیارد ریال از محل قرارداد عاملیت تامین شده است .

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین ارزش کل تسهیلات پرداخت شده در بازه زمانی مذکور را معادل ۵/۶۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد . پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه ساختمانی، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از شرایط دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس کل دادگستری استان تهران از راه‌اندازی ۱۰ هیات به منظور اجرای ماده ۹ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های ...

    |

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    نظرات کاربران