در حال بارگذاری ...

احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان قزوین

قزوین محل عبور ۱۱ استان کشور است ولی با این وجود محرومیت‌های زیادی از جمله در حوزه سلامت و درمان دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد : ۲۰۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قزوین برای محرومان احداث و بودجه آن نیز از طریق دولت تأمین خواهد شد .

در ادامه سفر یک روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلید ساخت یک واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن برای محرومین به یک خانواده تحویل داده شد . آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی زبرای محرومین روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین با حضور نوبخت ، استاندار ، بختیاری رئیس کمیته امداد کشور ، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، نمایندگان و مسئولین اجرایی در روستای هادی آباد قزوین بر زمین زده شد .

محمدباقر نوبخت در این مراسم با تأکید بر اینکه ساخت مسکن برای محرومان یک ضرورت است ، اظهار امیدواری کرد که تا ۶ ماه آینده این واحدها به اتمام برسد ، این ۲۰۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد برای محرومان احداث و بودجه آن نیز از طریق دولت تأمین خواهد شد .

پیشنهاد ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

دکتر محمدبیگی ، نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد : قزوین محل عبور ۱۱ استان کشور است ولی با این وجود محرومیت‌های زیادی از جمله در حوزه سلامت و درمان دارد . بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین که کلنگ آن سال ۹۵ بر زمین زده و مقرر شده بود در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد ؛ نیمه تمام مانده است و تقاضای جدی ما این است بودجه ویژه‌ای برای ساخت و تکمیل هرچه سریع‌تر این بیمارستان که یک مطالبه مهم استانی است اختصاص دهند و هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری این پروژه در استان باشیم .

محمدبیگی عنوان کرد : پیش از این مقرر شده بود قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به‌عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شود که به دلیل سیاسی‌کاری این موضوع به سرانجام نرسید و تقاضای ما از معاون رئیس‌جمهور این است که پیمانکاری این پروژه را به دست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بسپارند تا شاهد تسریع در روند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین باشیم .

این پیشنهاد نماینده قزوین مورد پذیرش معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت و مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شود .




مطالب مرتبط

این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

نظرات کاربران